تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۴۷۷۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷
شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا + تصاویر
تیم ملی ایران در نخستین بازی خود در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ مغلوب ایتالیا شد.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در لیگ جهانی مقابل ایتالیا با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد.

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی ایران برای نخستین بازی تیمش در لیگ جهانی از سعید معروف، عادل غلامی، مسعود غلامی، امیر غفور، فرهاد قائمی و میلاد عبادی پور و مهدی مرندی برای دریافت و مصطفی حیدری برای توپ گیری استفاده کرد.

ایتالیایی‌ها که در خانه میزبان ایران بودند، بازی را بهتر شروع کردند و 6 بر 2 پیش افتادند. کمی هیجان زدگی و استرس در حرکات بازیکنان ایران دیده می‌شد که با چند اسپک و سرویس قدرتمند از میلاد عبادی‌پور به سرعت برطرف شد. وقت استراحت فنی نخست در امتیاز 8 بر 6 به سود ایتالیا به دست آمد. بازیکنان ایتالیا در سرویس فشار زیادی به دریافت‌کننده‌های ایران وارد کردند و همین موضوع، قدرت مانور را از سعید معروف، پاسور تیم ملی ایران گرفت. وفت استراحت فنی دوم نیز در حالی گرفته شد که ایتالیا 16 بر 13 پیش بود. بازیکنان ایتالیا از سرویس‌های مهلک فیلیپو لانزا بهترین استفاده را بردندو سرمربی تیم ملی ایران را مجبور کردند تا از وقت استراحت خود استفاده کند. سرویس‌های فرهاد قائمی نیز از این طرف برای آتزوری دردسرساز شد. حضور مجتبی میرزاجان‌پور به حای میلا عبادی‌پور، یک امتیاز برای ایران داشت و نتیجه 20 بر 19 به سود ایتالیا شد. توپ گیری کم نقص حریف اروپایی و حملات موثرتر آنها، امتیاز 23 را به سود آنها ثبت کرد. امتیاز 25 در این ست با سرویس بدون بازگشت لوکا وتوری برای ایتالیا به دست آمد. این ست با نتیجه 25 بر 22 تمام شد.

بازیکنان ایران، ست دوم را بهتر و با اعتماد به نفسی بیشتری شروع کردند اما سرویس‌های خوب و هدفدار بازیکنان ایتالیا و عدم توپ گیری و دریافت مناسب در زمین ایران باعث شد تا نایب قهرمان المپیک 2016 ریو باز هم پیش بیفتد. پایان این ست باز هم به کام ایتالیای میزبان بود و با نتیجه 25 بر23 به سود این تیم به پایان رسید. توپ گیری داخل میدان و استفاده از توپ‌های برگشتی،‌ عامل برتری ایتالیا در این ست بود که با اشتباهات مکرر گزارشگر بازی در نام بردن بازیکنان ایتالیا همراه بود.

دو تیم در ست سوم، پا به پای هم امتیاز گرفتند و کولاکوویچ هم مرتب به شاگردانش تذکر می‌داد که اختلاف بسیار کم است و باید تمرکز خود را حفظ کنند. امتیازات حساس این بازی در حالی نصیب ایتالیا شد که دو تیم در امتیاز 21 مساوی بودند. نتیجه ست سوم این بازی نیز 25 بر 22 به سود ایتالیا بود تا هر 3 امتیاز آن به سود آتزوری رقم بخورد.

در دیگر بازی امروز که از گروه B1 برگزار شد، تیم ملی صربستان با نتیجه 3 بر یک از سد میهمان خود،‌ آمریکا گذشت.

تیم ملی ایران در دومین بازی خود از ساعت 19:30 امروز شنبه به مصاف برزیل خواهد رفت.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار