تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۴۷۸۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس هیات هندبال خوزستان: ‌به دنبال میزبانی تورنمنت بین‌المللی هستیم
رییس هیات هندبال خوزستان از عزم جدی استان برای میزبانی تورنمنت بین‌المللی خبر داد
رییس هیات هندبال خوزستان از عزم جدی استان برای میزبانی تورنمنت بین‌المللی خبر داد.

ناصر قاسمی در خصوص برنامه‌های پیش‌روی این هیات، اظهارکرد: برای سال 96 برنامه‌هایی از جمله استعدادیابی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام مسابقات با حضور حداکثری تیم‌ها و برگزاری رقابت‌های بین‌المللی در استان مدنظر قرار دارند.

وی با اشاره به عزم جدی این هیات برای میزبانی تورنمنت بین‌المللی، گفت: تاکنون تجربه برگزاری رقابت‌های بین‌المللی را در استان نداشته‌ایم و هدف این است که نگاه ویژه‌ای به خوزستان صورت گیرد، چراکه هر موقع درخواست میزبانی مسابقات آسیایی را داشته‌ایم، فدراسیون اعلام کرده که خوزستان تجربه برگزاری چنین رقابت‌هایی را ندارد و نتوانسته‌ایم این میزبانی را داشته باشیم. در واقع میزبانی تورنمنت بین‌المللی برای این است که فدراسیون توانایی استان را برای میزبانی مسابقات آسیایی بسنجد.

رییس هیات هندبال خوزستان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر پتروشیمی مارون را در لیگ برتر آقایان کشور داریم و باتوجه به این‌که تاکنون در تاریخ هندبال استان، تیمی در لیگ برتر بانوان نداشته‌ایم، به دنبال گرفتن یک سهمیه لیگ برتری برای این بخش هستیم. در حال حاضر تیم بهمن بهبهان و هیات اهواز به ترتیب در لیگ‌های یک و دو بانوان کشور حضور دارند. در واقع ما استعداد و نیروی لازم را در بخش بانوان داریم؛ پس حضور بانوان در سطح اول کشور و برگزاری مسابقات بین‌المللی ازجمله اهداف مهم هیات هندبال استان در سال جاری هستند.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی هندبال ساحلی در خوزستان، خاطرنشان‌کرد: تاکنون مسابقات رده‌سنی بزرگسالان را برگزار کرده‌ایم و اگر امکانات اجازه دهد، قصد داریم در سال جاری نیز این مسابقات را در دو رده سنی برگزار کنیم. در استان خوزستان سواحل و شهرهای بندری خوبی داریم، ولی عملکرد نسبت به ظرفیت و پتانسیل خوب نبوده است و ما به‌دنبال استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها هستیم.

قاسمی با بیان این‌که 21 شهرستان در رشته هندبال فعال هستند، گفت:‌ در حال حاضر وضعیت هندبال استان مناسب است و قصد داریم در آینده نیز دو شهرستان دیگر را فعال کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار