تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۴۷۸۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ردپای بی‌برنامگی در فدراسیون بسکتبال/ وقتی سرمربی اختیاری در تیم انتخاب بازیکن ندارد!
در انتخاب اخیر تیم ملی بسکتبال، نام‌هایی به چشم می‌خورد و نام‌هایی مشاهده نمی‌شود که برای اهالی بسکتبال جای تامل دارد.
 

 در یک‌سال اخیر که تیم ملی بسکتبال ایران تحت عنوان جوان‌گرایی دست‌خوش تغییرات فراوانی شد، به وضوح می‌شد بی‌برنامگی را کاملا در چارت فدراسیون فوتبال برای اداره این تیم مشاهده کرد.

اکنون با نگاه به وضعیت برخی بازیکنان در فصل اخیر لیگ برتر، بهتر می‌توان متوجه آشفته بازار حاکم در تیم ملی که به تبع تصمیمات فدراسیونی ایجاد شده است پی برد.

*میثم میرزایی

سنتر تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان سال گذشته به تیم ملی دعوت و انتخاب شد و در بازی‌های آسیا چلنج حضور داشت، سپس در حالی که امسال در لیگ شرایط به مراتب بهتری داشت به تیم ملی «ب» دعوت شد!

*اصغر کاردوست

پست پنج تنومند تیم شهرداری اراک سال پیش در روند جوان‌گرایی‌ از تیم ملی کنار گذاشته شد، اما گویا او بنجامین باتن بسکتبال ایران است و امسال جوان‌تر شده و به تیم ملی دعوت شده است.

*عدنان دورقی

در روند جوان‌گرایی تیم ملی عدنان دورقی٢٧ ساله  به عنوان جوان برای اولین به تیم ملی دعوت شد! در آسیا چلنج بازی کرد، اما امسال از نام وی در تیم ملی خبری حتی در لیست تیم ملی «ب» هم نیست! نکته قابل تامل اینکه دورقی در شرایط عادی می‌توانست به تیم ملی دعوت شود، جای سوال اینجاست که چطور نام او را بین جوانان و جوانگرایی آورده بودند و ناگهان امسال از نام او خبری نشد.

*سعید داورپناه

بدون شک او بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن فصل اخیر لیگ برتر بود، بازیکنی را برای اولین بار به تیم ملی دعوت می‌کنیم اما سعید ٢٩ ساله که در مرز پختگی قرار دارد و می‌تواند پس از سال‌ها که سایه صمد نیکخواه و آفاق بر سر تیم بود، حالا به تجربه داورپناه تکیه کرد، نام بهترین فوروارد کوچک لیگ برتر ایران در لیست تیم ملی جایی ندارد.

باید اضافه کرد که بازیکنانی همچون سالار منجی و محمد شهریان در حالی که سال پیش در اردوی تیم ملی حضور داشتند و این حضور نیز خودش جای تعجب دارد! امسال در حالی که شرایط به مراتب بهتری در لیگ داشتند اما به تیم ملی «ب» دعوت شدند!

توضیحات اضافه را فاکتور می‌گیریم و قضاوت را به مردم و اهالی بسکتبال واگذار می‌کنیم، بازهم اینجا و در این انتخابات می‌توانیم ردپای روابط و منافع را مشاهده کنیم جای تامل بسیاری دارد.

در اینکه بازیکنانی که در این مطلب از آنها یاد شد، هر کدام شایستگی‌های خاص خود را دارند شکی نیست، اما هدف فقط تحلیل روند انتخاب بازیکن در دو سال اخیر بود.

در پایان باید از نقش کمرنگ مربیان در انتخاب بازیکنان نیز سخن گفت، که چگونه می‌شود نام بازیکن و کادر فنی در یک روز از سوی فدراسیون بسکتبال اعلام شود و تیم کاملا آماده تحویل سرمربی داده شود!

در روز‌های آینده قصد داریم به این بی‌برنامگی‌ها با محوریت برگزاری لیگ و تعامل فدراسیون با باشگاه‌ها نیز ورود کنیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار