تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۴۸۰۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم ایذه و باغملک خبر داد:
تشکیل شورای تامین برای برطرف کردن درگیری‌های روستای پتک در تهران
نماینده مردم ایذه و باغملک درگیری روستای پتک را یکی از طولانی‌ترین درگیری‌ها دانست و گفت: از معاونت انتظامی امنیتی وزارت کشور درخواست تشکیل جلسه را دادم که فردا جلسه امنیتی در تهران و شورای تامین در این رابطه تشکیل می‌شود
نماینده مردم ایذه و باغملک درگیری روستای پتک را یکی از طولانی‌ترین درگیری‌ها دانست و گفت: از معاونت انتظامی امنیتی وزارت کشور درخواست تشکیل جلسه را دادم که فردا جلسه امنیتی در تهران و شورای تامین در این رابطه تشکیل می‌شود.

هدایت‌الله خادمی با اشاره به درگیری‌های طایفه‌ای روستای پتک از توابع شهرستان باغملک اظهار داشت: بیش از 2 سال است که بین روستاهای پتک جلالی و پتک بیگدلی درگیری‌های طایفه‌ای رخ می‌دهد و این درگیری‌ها به نوعی است که اکنون به برخی از شهرستان‌های همجوار از جمله رامهرمز توسعه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پس از 2 سال همچنان قادر به ایجاد امنیت در منطقه نشده‌ایم افزود: روز گذشته برای چندمین بار به دلیل همین درگیری‌ها یک نفر کشته و چند نفر زخمی شده‌اند همچنین اکنون برخی از مردم مسلح شده و خانواده‌ها را تهدید می‌کنند این موضوع سبب آواره شدن جمعی از مردم منطقه شده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی به ناامن شدن منطقه اشاره کرد و گفت: به دلیل این ناامنی دیگر سرمایه‌گذارها برای سرمایه‌گذاری به منطقه مذکور نخواهند آمد.

اعزام نیرو از استان‌های دیگر برای پایان دادن به درگیری‌های روستای پتک

وی بیان کرد: وضعیت بدی در منطقه به وجود آمده و متاسفانه نیروی انتظامی و عوامل موثر در استان با وجود تلاش‌هایی که کرده‌اند ولی نتوانسته‌اند این مشکل را برطرف کنند چرا که درگیری‌ها به قدری گسترش یافته که احتمالا کنترل وضعیت از توان نیروی انتظامی استان خارج شده و اگر چنین نبود باید پس از این مدت اتفاق مثبتی رخ می‌داد.

خادمی عنوان کرد: در همین رابطه موضوع را با دولت و نیز ذوالفقاری معاون انتظامی امنیتی وزارت کشور مطرح کردم و از ایشان خواستار اعزام نیرو از استان‌های دیگر شدم.

وی ادامه داد: با توجه به عدم آشنایی نیروهای استان‎های دیگر با این طوایف شاید اگر مدیریت مشکل به دست آنها داده شود مشکل عادلانه‌تر برطرف شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه ادامه این مشکل اقتدار ملی، استان و کنترل بحران‌ها را زیر سوال می‌برد، تصریح کرد: تصور این دو طایفه درگیر این است که باید شخصا مشکل برطرف شود و این وضعیت بدی است که روستائیان به این نتیجه برسند که باید به شخصه عدالت را ایجاد کنند چرا که تاکنون بحران کنترل نشده است.

درگیری روستای پتک یکی از طولانی‌ترین درگیری‌های روستایی

وی این درگیری را یکی از طولانی‌ترین درگیری‌ها که تاکنون کنترل نشده و ادامه پیدا کرده دانست و گفت: بنابراین از معاونت انتظامی امنیتی وزارت کشور درخواست تشکیل جلسه را دادم که فردا جلسه امنیتی در تهران و شورای تامین در این رابطه تشکیل می‌شود.

خادمی با اشاره به راه حل ختم این مسئله عنوان کرد: برای ختم این غائله باید قانون وجود داشته باشد همچنین اقتدار لازم برای اجرای قانون را داشته باشم متاسفانه بعد از 2 سال هنوز نتوانسته‌اند اسلحه‌ها را در بین این دو طایفه جمع کنند.

وی با بیان چند پرسش افزود: در اطراف روستاها افراد این دو طایفه سنگر می‌گیرند چرا چند بالگرد برای رصد این مناطق قرار نمی‌دهند؟ مگر منطقه ما یک منطقه مرزی است که این همه اسلحه در دست روستائیان قرار دارد و اسلحه‌ها را از آنها نمی‌گیرند چرا آنها را برای کنترل و پایان دادن به نزاع مجاب نمی‌کنند؟

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نظر من نیروهای انتظامی و نظامی نخواسته‌اند به آن صورت که باید درگیر ماجرا شوند و این عدم درگیر شدن یعنی توسعه نزاع و ناامنی، متاسفانه وقتی دیگر طوایف اقتدار لازم را برای پایان دادن نزاع نبینند ممکن است بخواهند به شخصه برای تسویه حساب مشکلات قدیمی اقدام کنند.

مسئولان امر دارند مماشات می‌کنند

وی به اجرای قانون به صورت عالانه اشاره کرد و گفت: برخی از این طوایف فکر می‌کنند با آنها ناعادلانه برخورد نمی‌شود اگر چه که چنین نیست ولی گمان می‌کنند در سیستم‌های اداری ناعادلانه با آنها برخورد می‌شود و شاید طرفدار یک طایفه خاص باشند.

خادمی با طرح این پرسش که باید چند نفر کشته شوند تا موضوع جمع شود، تاکید کرد: اینکه خود طوایف بخواهند مشکل را حل کنند نمی‌شود در حالی که ما حکومت، دولت، قانون و نیروی انتظامی داریم.

وی با اشاره به اینکه به نظر من مسئولان امر مماشات می‌کنند ادامه داد: آقایان نشسته‌اند و مردم خودشان در حال تصمیم‌گیری هستند و این یعنی عدم انجام مسئولیت‌هایشان و موضوع را رها کردن.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
این آقای خادمی هم حالش خوب نیست. همه اش ضد و نقیض حرف می زند اول از تلاش نیروی انتظامی تشکر می کنه بعد می گه که مماشات نکنید.
بنظر من این مشکل با برخورد نظامی حل نمی شه و باید ریشه یابی بشه و اصل موضوع با راهکار های فرهنگی منطقه حل شود.
:
:
:
آخرین اخبار