تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۴۸۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات درگیری خونین در رامهرمز/ صدور هشت حکم قصاص برای قاتلان
دادستان رامهرمز با تاکید بر برخورد قاطع با عوامل درگیری های خونین 'پتک' گفت: برای قتل های پارسال در این حوادث، هشت حکم قصاص مربوط به نزاع گذشته صادر شده که در حال طی مراحل نهایی در تهران است
دادستان رامهرمز با تاکید بر برخورد قاطع با عوامل درگیری های خونین 'پتک' گفت: برای قتل های پارسال در این حوادث، هشت حکم قصاص مربوط به نزاع گذشته صادر شده که در حال طی مراحل نهایی در تهران است.

علیرضا قاسمی نژاد شنبه درباره ادامه درگیری های 2طایفه در شهرستان های باغملک و رامهرمز اظهار کرد: درگیری در رامهرمز از ساعت هشت جمعه شب آغاز شده که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن یک نفر شد.

وی افزود: پس از این حادثه چند نفر موتورسوار با سر و روی پوشیده در سطح شهر رامهرمز مانور داده و به تخریب منازل و زخمی کردن افرادی از طایفه مخالف پرداختند که در نتیجه آن پنج منزل مسکونی و یک دستگاه موتورسیکلت به آتش کشیده شد که چهار نفرجمعه شب و 2 نفر نیز صبح امروز زخمی شدند.

قاسمی نژاد با بیان اینکه در حال شناسایی موتورسواران هستیم، گفت:با عوامل این آشوب برخورد قاطع و قانونی می شود.

دادستان رامهرمز همچنین با اشاره به درگیری های پارسال میان این 2 طایفه گفت: تاکنون هشت رای قصاص برای قتل هایی که در نزاع اول در باغملک در جریان درگیری اتفاق افتاده صادر شده که برای تایید به تهران رفته است.

وی افزود: در مورد قتل های اخیر باغملک و رامهرمز نیز حدود 15 نفر دستگیر و زندانی شده و در انتظار صدور رای هستند.

به گفته وی، پرونده تیراندازی به ترانس های برق نیز در حال صدور حکم است.

قاسمی نژاد درگیری شب گذشته در رامهرمز را ادامه درگیری های طایفه ای سال های گذشته و با انگیزه انتقامجویی دانست و اظهار کرد: در درگیری های هفته گذشته میان اهالی این 2 دو طایفه در باغلمک 2نفر کشته و چند نفر زخمی و یک نفر به گروگان گرفته شده بود.

وی در ادامه خواسته دستگاه قضایی را اجرای احکام پیشین درباره متخلفان دانست و گفت: از پارسال 200 رای (تبعید و زندان) برای عوامل درگیری در شهرستان های باغملک و رامهرمز صادر شده اما با مصوبه شورای تامین و با توجه به تعیین هیات های صلح و سازش، قرار شد این آرا معلق شده و به این افراد فرصت صلح داده شود که با اتفاقات اخیر درخواست دستگاه قضایی اجرای احکام قبلی و شناسایی و برخورد قاطع با عوامل جدید درگیری هاست تا جلوی این حوادث در این شهرستان ها گرفته شود.

بر اساس این گزارش، درگیری بین 2 طایفه محمدی و موسایی از هشت سال پیش به دلیل اختلافات ملکی آغاز شده است. متهمان این درگیری در بیش از 9 روستای باغملک و 2 روستای رامهرمز ساکن هستند. از سال 94 تاکنون 18 نفر از اهالی این 2 طایفه کشته شده اند.

هر از چند گاهی آتش درگیری بین این 2طایفه روشن می شود و تلاش برای صلح تاکنون نتیجه ای نداده است.

شهرستان رامهرمز در شرق خوزستان واقع شده‌است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار