تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۴۸۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد اشتغال برای 413 نفر از زنان در قالب طرح آفتاب
اولین قرارداد مشارکت اقتصادی اجتماع‌ محور در قالب طرح آفتاب در خردادماه 96 بین بنیاد برکت و تعاونی روستایی زنان اندیمشک امضا شد و برای 413 نفر از زنان خودسرپرست، بدسرپرست و بی‌سرپرست این شهرستان اشتغال ایجاد کرد
 اولین قرارداد مشارکت اقتصادی اجتماع‌ محور در قالب طرح آفتاب در خردادماه 96 بین بنیاد برکت و تعاونی روستایی زنان اندیمشک امضا شد و برای 413 نفر از زنان خودسرپرست، بدسرپرست و بی‌سرپرست این شهرستان اشتغال ایجاد کرد.

طرح آفتاب(آیین‌نامه‌ فقرزدایی و توان‌افزایی برکت)، پس از یک سال کار تحقیقاتی و مطالعاتی کمیته‌ تحقیق و توسعه‌ بنیاد برکت با هدف توانمندسازی اقتصادی - اجتماعی، محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و ایجاد کسب ‌و کار پایدار مبتنی بر مزیت‌های منطقه‌ای، وارد مرحله‌ اجرایی شده و امضای قرارداد مشارکت اقتصادی اجتماع‌ محور در شهرستان اندیمشک، اولین اقدام اجرایی در این طرح به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش با امضای این قرارداد، کارگاه تولید قالی دست ‌بافت اندیمشک با ایجاد اشتغال مستقیم برای 413 نفر از زنان خودسرپرست، بدسرپرست و بی‌سرپرست در قالب تعاون روستایی، تحت پوشش حمایتی و مشارکتی بنیاد برکت قرار می‌گیرد.

قرارداد مشارکت اقتصادی اجتماع‌محور (آفتاب) بین بنیاد برکت و تعاونی‌های روستایی اندیمشک تحت عنوان شرکت مدافعان صنعت فرش نوین، متشکل از تعاونی روستایی زنان و تعاونی اندیشه با بیش از یک هزار نفر عضو، به مبلغ 58 میلیارد و 650 میلیون ریال با حضور قائم‌مقام بنیاد برکت، فرماندار، جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، ذینفعان محلی و هیأت مدیره‌‌های تعاونی‌های روستایی اندیمشک منعقد شد.

سهم مشارکت بنیاد برکت در این قرارداد، براساس الگوی مشارکتی بنیاد که مبتنی بر عدم‌ تصدی‌گری است، 49 درصد و سهم تعاونی‌های روستایی 51 درصد تعیین شده است، بر اساس قرارداد منعقد شده، سالانه در این کارگاه بیش از سه هزار و 500 مترمربع قالی دست‌ بافت تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

طرح آفتاب توسط بنیاد برکت در قالب آیین‌نامه‌ فقرزدایی و توان‌افزایی جوامع محلی شکل گرفته و قرار است در زمینه‌ شناسایی ظرفیت‌های توسعه‌ای و بسیج منابع، مردم را در فرآیندهای آموزشی، سیاست‌گذاری مشارکتی، خوداتکایی، ایجاد توسعه‌ کسب ‌و کار و ارتقای سطح همبستگی اجتماعی و رشد جمعی همراهی و مشارکت کند.

طرح آفتاب در مرحله‌ نخست در استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان و هرمزگان به شکل آزمایشی به اجرا درمی‌آید.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از سال 86 تاکنون در حوزه‌ کارآفرینی و را‌ه‌اندازی طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، فعالیت گسترده‌ای داشته و در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار