تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۴۸۱۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مروری بر اقدامات اخیر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از زبان دکتر مهران ورناصری
در چهار سال گذشته 13 پایگاه اورژانس شامل 8 پایگاه جاده ای و 5 پایگاه شهری مورد بهره برداری قرار گرفتند و بیش از 63 دستگاه آمبولانس در اختیار مراکز فوریتهای پزشکی تابعه در استان قرار گرفته است و همچنین به کمک بالگرد اورژانس هوایی،حدود 877 بیمار به مراکز درمانی مجهز انتقال یافته اند
به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) و آیین تجلیل از " تلاشگران درمان " در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

دکتر مهران ورناصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ابتدا ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و محکوم نمودن حادثه تروریستی مرقد حضرت امام خمینی(ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم که همه ما سجایای نورانی معصومین و به خصوص بخشش و کرامت امام حسن (ع) را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم.

ورناصری سپس در خصوص تاثیر رفتار سازمانی افراد در مسیر پیشرفت شغلی آنان گفت: نوع، میزان و نحوه رفتار کارکنان نسبت به همنوعان، مافوق، سازمان و مهمتر ارباب رجوع در میزان پیشرفت شغلی آنان تاثیر مستقیم دارد و افرادی موفق تر هستند که بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن و صرف وقت و انرژی کمتر بهترین استراتژی ها را انتخاب و بکار گیرند و دراین خصوص امروزه سازمان ها بیش از هرچیز نیاز به کار گروهی دارند، زیرا در کارکردن به صورت تیم و گروه میزان خطا و اشتباه کمتر است و نتیجه برای استفاده کنندگان و جامعه هدف ما که بیماران هستند بسیار کمتر خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه سپس در خصوص برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم گفت: طبق مصوبه کمیته سیاستگذاری دانشگاه از آبان ماه 95 مبلغ تخصیص یافته به پزشکان عمومی شهرستانهای لالی، رامشیر و هندیجان با هدف ایجاد انگیزه در پزشکان این مناطق محروم افزایش یافته است.

ورناصری درصد تحقق ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در سال 95 را 74 درصد ذکر کرد و گفت: شهرستان های هندیجان و  بندر امام (ره) در سالهای 93 برنامه ماندگاری پزشکان نداشته اند اما در سال 95 حدود صددرصد بوده و برای ماهشهر در سال 95 حدود 64 درصد بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی و تمام وقت استانی را 467 نفر ذکر کرد و گفت: بیمارستانهای مناطق محروم از جمله باغملک، رامشیر، دشت آزادگان، مسجدسلیمان، هندیجان و سربندر به میزان صددرصد بالاترین میزان پزشکان تمام وقت را دارا می باشند.

ورناصری در خصوص اقدقمات صورت گرفته در حوزه مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه گفت: در چهار سال گذشته 13 پایگاه اورژانس شامل 8 پایگاه جاده ای و 5 پایگاه شهری مورد بهره برداری قرار گرفتند و بیش از 63 دستگاه آمبولانس در اختیار مراکز فوریتهای پزشکی تابعه در استان قرار گرفته است و همچنین به کمک بالگرد اورژانس هوایی،حدود 877 بیمار به مراکز درمانی مجهز انتقال یافته اند.

ورناصری در باره اورژانس های بیمارستانی تابعه دانشگاه گفت: واحد تریاژ در بیش از نود درصد اورژانس های بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه استقرار یافته اند و حدود 40 تخت به  تخت های فعال اورژانس های بیمارستانی تابعه اضافه شده و بیش از 48 متخصص طب اورژانس هم اکنون مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند.

معاون درمان دانشگاه در ادامه بیان داشت: بیش از 160 تخت ویژه ICU طی چهار سال گذشته در مراکز درمانی تابعه  مورد بهره برداری قرار گرفته که با راه اندازی بیمارستانهای جدیدالاحداث از جمله ابوذر اهواز و و سوانح سوختگی اهواز این تعداد به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

ورناصری بیان داشت: با افتتاح بیمارستانهای جدید از جمله بیمارستان الوار گرمسیری اندیمشک، شهدای صنعت نفت دشت آزادگان، شهید طباطبائی باغملک، بیمارستانهای ابوذر و سوانح سوختگی در اهواز در مجموع بیش از 600 تخت بیمارستانی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت که بدون شک بخش عظیمی از مشکلات درمانی بیماران را در سطح استان بر طرف خواهد کرد.

وی گفت: تا پایان سال 95 تعداد تختهای فعال مراکز درمانی تابعه دانشگاه 3521 و بخش غیر دانشگاهی 2032 تخت می باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان تصریح کرد: این واحد علیرغم آنکه طی دو سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده ولی اقدامات خوب و مفیدی داشته که از جمله آن می توان به 96 مورد بازدید از مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی و همچین صدور 27 گواهی فعالیت و گواهی شاخص و 23 تائیدیه نظارت مطب اشاره نمود.

ورناصری در ادامه افزود: تعداد کل بیماران دانشگاهی در چهار سال گذشته در بخش دولتی بیش از 8 میلیون نفر و در بخش خصوصی بیش از 9 میلیون نفر و تعداد بیماران اورژانسی بخش دولتی بیش از 6 میلیون نفر و در بخش خصوصی بیش از 2 میلیون نفر بوده است.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص برگزاری دوره های آموزش احکام نماز بیماران گفت: این دوره طی دو مرحله در سال 95 برگزار گردید و در سال 96 نیز با میزبانی و پیگیری معاونت درمان و هماهنگی های صورت گرفته با دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و حوزه علمیه قم برای کلیه مراکز درمانی تابعه در سطح استان برگزار شد و گواهی شرکت در دوره ها و صدور شناسنامه ی آموزشی برای کلیه شرکت کنندگان انجام شد.

ورناصری گفت: آن دسته از پروژه های اورژانس را که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند در اولویت افتتاح و بهره برداری قرار می دهیم و اعتبارات و وجوه اختصاص داده شده پیگیری خواهد شد تا بتوانیم آنها را در تیرماه 96 افتتاح کنیم و از طرفی پروژه های اورژانس ها و کلینیکهای در دست ساخت را با جدیت پیگیری  می کنیم تا بتوانیم براساس برنامه پیش بینی برای خدمت رسانی به بیماران مورد استفاده قرار دهیم.

گفتنی است در پایان این جشن، از شش تن از پرسنل فعال معاونت درمان تجلیل و لوح تقدیر و نماد "تلاشگر درمان " به همراه یک جلد کتاب " صفای باطن در پرتو رمضان " اهدایی از روابط عمومی دانشگاه به آنان اهداء گردید.
:
:
:
آخرین اخبار