تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۴۸۱۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندارخوزستان:با عوامل ناامنی رامهرمز و پتک باغملک طبق قانون برخورد می شود
استاندار خوزستان گفت: با عوامل ناامنی رامهرمز و پتک باغملک و کسانی که به اموال عمومی آسیب زده اند طبق قانون برخورد می شود و گذشتی در کار نخواهد بود.
غلامرضا شریعتی یکشنبه شب در حاشیه ضیافت افطار شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:محرکان و کسانی که در این حوادث مجرم و خطاکار هستند و نظم و امنیت منطقه را بر هم زده و باعث رنج و محنت مردم شده اند به دست قانون سپرده می شوند و باید پاسخگو اعمال خود باشند.
وی گفت:کسانی که در این حوادث تاسف بار تحریک شده ولی کار خلافی انجام نداده اند با وساطت بزرگان ، نخبگان و سادات منطقه آزاد شده ولی تلاش شده این افراد در جهت ایجاد آرامش در منطقه وارد عمل شوند.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه در چند روز اخیر جلسات مختلفی در رامهرمز با حضور معاون سیاسی اجتماعی و برخی مسئولان استان در منطقه با حضور سران دو طایفه منطقه برگزار شده که این جلسات نقش مهمی در تداوم آرامش پایدار داشته اند افزود: در این جلسات تلاش شده از همه ظرفیت های اجتماعی منطقه برای توقف درگیری ها و رفع اختلاف ها استفاده شود.
شریعتی افزود: هم اکنون اوضاع در منطقه آرام است و یگان های بسیج و نیروی انتظامی در رامهرمز حضور دارند و برای تداوم آرامش سه قرارگاه عملیاتی فعال می باشند.
استاندار خوزستان از دو طایفه مهم منطقه که تاکنون شهدای زیادی نیز تقدیم انقلاب و اسلام کرده اند خواست اختلافات را در فضای برادری کنار گذاشته و بیش از این باعث رنج و محنت مردم نشوند.
وی گفت: ما با بهره گیری از همه ظرفیت های منطقه ، تلاش خواهیم کرد هرچه بیشتر مهر و محبت بین طوایف منطقه برقرار شود هرچند در سه سال اخیر تلاش های زیادی برای رفع اختلاف ها و کدورت ها شده ولی در یک سال اخیر این تلاش ها به صورت مداوم با حضور نخبگان و بزرگان برای حل و فصل اختلاف ها انجام شده و امیدواریم دیگر شاهد بروز ناامنی ها در منطقه نباشیم.
بنا به این گزارش درگیری های 2طایفه در باغملک و رامهرمز در روز جمعه منجر به کشته شدن یک تن و زخمی شدن یک نفر در رامهرمز شد.
پس از این حادثه نیز چند موتورسوار با سر و روی پوشیده در سطح شهر رامهرمز اقدام به تخریب منازل و زخمی کردن افرادی از طایفه مخالف کردند که در نتیجه آن پنج منزل مسکونی و یک دستگاه موتورسیکلت به آتش کشیده شد و چهار نفرجمعه شب و 2 نفر نیز صبح روز شنبه زخمی شدند.
حوادث تاسف بار طایفه ای در رامهرمز و پتک باغملک که خرداد ماه 1393 شعله های آن زبانه کشید تا کنون 22 کشته در بر داشته است که بازتاب زیادی در رسانه های مجازی داشته است.
تاکنون 15نفر از عوامل ناامنی در رامهرمز و باغملک بازداشت شده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار