تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۴۸۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد 2 رشته جدید کارشناسی در مرکز علمی‌کاربردی حفاری
رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی حفاری ایران با اشاره به وجود 5 رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی در این مرکز، از اخذ مجوز ایجاد 2 رشته کارشناسی عملیات حفاری و سیال حفاری و آغاز پذیرش دانشجو در این رشته‌ها در سال تحصیلی 97 - 96 خبر داد
رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی حفاری ایران با اشاره به وجود 5 رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی در این مرکز، از اخذ مجوز ایجاد 2 رشته کارشناسی عملیات حفاری و سیال حفاری و آغاز پذیرش دانشجو در این رشته‌ها در سال تحصیلی  97 - 96 خبر داد.

مهدی مهران با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به‌عنوان «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اساسی‌ترین رسالت مرکز آموزش علمی‌کاربردی حفاری ارتقاء دانش، فناوری و ایجاد مهارت و توانایی در افراد به‌منظور تصدی مشاغل و همچنین رفع نیاز بازار کار داخلی است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده و موافقت مدیریت ارشد شرکت ملی حفاری و دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای سال تحصیلی پیش‌رو اقدام به ارتقاء رشته‌ها و مقاطع تحصیلی این مرکز شده است، گفت: در این زمینه با اخذ مجوز ایجاد 2 رشته کارشناسی عملیات حفاری و سیال حفاری در این مرکز، در سال تحصیلی  97 - 96  اقدام به جذب دانشجو در این رشته‌ها خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی حفاری ایران تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد بیش از 78 درصد دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی شاغل و 22 درصد فاقدشغل هستند؛ همچنین 60 درصد دانشجویان مراکز علمی کاربردی در کشور اذعان دارند که وضعیت شغلی آن‌ها مرتبط با رشته‌های تحصیلی است.

مهران همچنین به همکاری‌های علمی این مرکز با مراکز علمی بین‌المللی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی اشاره کرد و افزود: در این خصوص کارگاه آنالیز پارامترهای حفاری با حضور مدیر گروه نفت انستیتو مهندسی نفت دانشگاه لئوبن اتریش برگزار شد.

وی چاپ مقاله‌های مختلف علمی توسط اساتید این مرکز در مجلات ISI  و کنفرانس آسیا اقیانوسیه حفاری ( SPE / IADC )را بیانگر توانمندی‌های بالای علمی اساتید مرکز عنوان کرد و گفت: این مرکز وابسته به شرکت ملی حفاری ایران و تحت نظارت دانشگاه جامع علمی‌کاربردی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون در مقطع کاردانی در رشته‌های عملیات حفاری، سیال، سیمان و اسید، برق، مکانیک و ایمنی و در مقطع کارشناسی در رشته ایمنی، سلامت و محیط‌زیست صنعتی دانشجو می‌پذیرد.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران یادآور شد: این مرکز برای برگزاری دوره‌های کارورزی خود از کارگاه‌های ماشین‌آلات حفاری، پمپ و کمپرسور، موتورآلات، تجهیزات الکترونیک دستگاه حفاری، تعمیرات و نگهداری پمپ تراک، کارگاه عمومی مکانیک و شبیه‌ساز دستگاه حفاری شرکت استفاده می‌کند.

مهران ارتقاء رشته و مقاطع تحصیلی - تخصصی، همکاری بین‌المللی با کشورهای نفت‌خیز منطقه، بهبود شاخص‌های مهارتی در آموزش‌های کاربردی و برگزاری دوره‌های آموزش آزاد با توجه به ظرفیت‌های علمی تخصصی را به‌عنوان نقشه‌راه این مرکز مطرح کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشجویان این مرکز از بیستم خردادماه تا چهارم تیرماه، گفت: در این ارتباط 22 کلاس آموزشی و فضای مناسب برای حضور یک هزار و 500 دانشجو در پنج رشته مقطع کاردانی و یک رشته مقطع کارشناسی تجهیز شده است.

رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی حفاری ایران با بیان اینکه در این امتحانات پنج هزار و 500 برگه امتحانی توزیع و بر روند کار نظارت خواهد شد، افزود: این امتحانات با نظارت واحد سنجش و ارزیابی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان خوزستان برگزار می‌شود. در پایان این ترم  در مقطع کاردانی در رشته‌های عملیات حفاری، سیال حفاری، سیمان و اسید،  نگهداری و تعمیرات مکانیک و تعمیرات برق دستگاه حفاری دانش‌آموخته خواهیم داشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار