تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۴۸۲۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان:
طرح جامع قرآنی خوزستان تهیه شد
طرح جامع قرآنی خوزستان تهیه و قبل از ماه رمضان به سازمان تبلغات اسلامی ارائه شده است
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: طرح جامع قرآنی خوزستان تهیه و قبل از ماه رمضان به سازمان تبلغات اسلامی ارائه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بلک شامگاه دوشنبه در جلسه ائمه جماعات، مسئولان هیئت های مذهبی، مدیران موسسات قرآنی، مداحان و شاعران آئینی اهواز اظهار کرد: برای ماه رمضان از قبل، برنامه های متفاوتی در دست اجرا داشتیم و با افراد تاثیرگذاری که در این ماه می توانند دانش دینی و مذهبی مردم را بالا ببرند، نشست هایی برگزار کردیم.

وی افزود: برای نمونه در ماه رمضان از مناسبت سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) به خوبی استفاده کردیم و علاوه بر برگزاری مراسم مولودی و تبیین شخصیت این امام، برای مجموعه های فرهنگی ضیافت هایی در نظر گرفتیم تا بتوانیم توانمندی های تخصصی آنها را افزایش دهیم که این امر بی شک در روزهای باقی مانده در ماه رمضان نیز به شکل های متفاوت برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین بلک بیان کرد: در این مدت همچنین نشست هایی با مداحان و شوراهای هیئت های مذهبی استان برگزار شد و علاوه بر ارائه مسائل توجیهی، امکانات متناسب با این ماه در اختیار آنها قرار داده شد. حتی در برخی از این نشست ها، مسئولان کشوری نیز حضور داشتند به همین دلیل نشست ها از اهمیت و تاثیرگذاری خوبی برخوردار بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه طرح جامع قرآنی خوزستان تهیه شده است و قبل از ماه رمضان به سازمان تبلغات اسلامی ارائه شده است، تصریح کرد: این سند می تواند همانند سند راهی برای ما در نظر گرفته شود که با اجرایی شدن آن، فعالیت های قرآنی در خوزستان بازهم افزایش و توسعه خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین بلک افزود: همچنین با دستور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، کمک های خوبی به موسسات مذهبی و قرآنی در استان صورت گرفت و اعتبار مناسبی در این راستا هزینه شد. در همین زمینه کتاب های قرآن هم در اختیار موسسات قرآنی قرار گرفته است که آنها بتوانند در ماه بهار قرآن به بهترین شکل ممکن خدمات خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: همچنین برخی فعالان در هیئت های مذهبی و موسسات قرآنی نیز بعد از ماه رمضان در قالب کاروان، راهی عتبات عالیات خواهند شد تا به این شکل نشان دهیم که فعالیت های مناسب آنها برای ارتقای فرهنگ دینی و قرآنی در استان از چشم ما پنهان نیست.

حجت الاسلام و المسلمین بلک گفت: جدول برنامه های قرآنی استان را نیز تنظیم کرده ایم که با اختصاص اعتباری در این زمینه، سعی می کنیم موسسات و هیئت های مذهبی با جدیت بیشتری وارد این گونه فعالیت های فرهنگی شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان همیشه قطب فعالیت های قرآنی در کشور بوده است، اظهار کرد: برای سال ۱۳۹۶ سازمان تبلیغات حدود پنج میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فعالیت های قرآنی به استان خوزستان اختصاص داده است که این امر می تواند تحولات خوبی در این حوزه داشته باشد. همچنین ممکن است از سوی شورای توسعه قرآنی کشور نیز اعتباراتی دریافت کنیم که در کنار هم می تواند تحول خوبی در فعالیت های قرآنی استان داشته باشد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار