تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۴۸۲۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر آبادان:
اسامی نهایی اعضای شورای شهر آبادان تاکنون اعلام‌نشده است
عضو شورای شهرآبادان گفت:اسامی نهایی نمایندگان آبادان در شورا هنوز اعلام‌نشده است
عضو شورای شهرآبادان گفت:اسامی نهایی نمایندگان آبادان در شورا هنوز اعلام‌نشده است.

عبدالحسین مکوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات گذشته بسیار تحسین‌برانگیز و مقتدرانه بود و نشان داد مردم ما همچنان پای این نظام ایستاده‌اند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی نیز یک نظام مردم‌سالار است که در آن میزان رأی ملت است و به همین دلیل توانسته در مقابل این حجمِ از مشکلات ایستادگی کند.

عضو شورای شهرآبادان افزود: هرچند متأسفانه سطح برگزاری انتخابات به‌خصوص در حوزه شورا در آبادان بسیار ضعیف و این حد از ضعف  بی‌سابقه بود.

مکوندی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره پاسخگو بودن مسئولان در قبال عملکرد خود و همچنین برگزاری انتخاباتی سالم، عنوان کرد: مردم آبادان باری دیگر با تمام توان درصحنه حاضر شدند اما نتیجه این حضور و اسامی نهایی نمایندگان آبادان در شورا هنوز اعلام‌نشده است.

وی با گلایه از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: متأسفانه برخلاف شهرهای هم‌جوار، نمایندگان شهر ما با کاندیداهای شورا همراه نیستند.

عضو شورای شهرآبادان بابیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری پذیرش نتیجه انتخابات یک حق‌الناس است، اعلام کرد: چنانچه آرا در شرایط عادلانه شمارش شود رأی مردم حرف آخر را زده و موردقبول همه است.

مکوندی گفت: در مرحله اول کاندیداهایی که وابسته به نمایندگان مجلس بودند در هیئت نظارت بر انتخابات شورای استان خوزستان تأیید صلاحیت شدند اما ما و دیگرکسانی که وابستگی به فرد خاصی نداشتیم با یک‌بند رد صلاحیت شدیم.

وی اظهار کرد: مردم به این موضوع معترض شدند چراکه اگر این افراد واقعاً نماینده مردم آبادان در مجلس هستند باید حامی حقوق همه کاندیداها باشند.

عضو شورای شهر آبادان بابیان اینکه درنهایت صلاحیت ما تأیید شد، گفت: این‌که چگونه صلاحیت ما در استان رد می‌شود اما در تهران تأیید می‌شود نیز جای سؤال دارد.

مکوندی با گلایه از این‌که بازشماری آرا طبق قانون باید با حضور کاندیداهای معترض یا نمایندگان آن‌ها انجام شود، اظهار داشت: متأسفانه این موضوع محقق نشد.

 وی افزود: در مرحله اول 15 صندوق بازشماری شد و پس از اعتراض مجدد کاندیداها مجدداً 30 صندوق که شامل 10 صندوق از این تعداد و 20 صندوق جدید می‌شود مورد بازشماری قرار گرفت ولی هنوز نتیجه قطعی اعلام‌نشده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار