تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۴۸۲۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راهکارهای اشتغال‌زایی در صنایع‌دستی و گردشگری برای مددجویان کمیته‌ امداد بررسی شد
مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) خوزستان در نشستی مشترک راهکارهای ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد را‌‌ بررسی کردند
مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) خوزستان در نشستی مشترک راهکارهای ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد  را‌‌ بررسی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در این نشست اظهار کرد: در استان خوزستان ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد و باید شرایطی ایجاد کرد تا با شناسایی بیشتر این ظرفیت‌ها​٬ وضعیت اشتغال در استان، بهبود یابد.

خسرو نشان با اشاره به لزوم همکاری هر چه بیشتر بین دو دستگاه تصریح کرد: زمینه‌های مختلفی برای همکاری وجود دارد که می‌تواند به رشد مددجویان و ورود آن‌ها به بازار کار کمک مؤثری کند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند سبب کسب مهارت‌های مرتبط با صنایع دستی و هنرهای سنتی و در نهایت ایجاد اشتغال برای آن‌ها شود.

نشان مطالعه و زمینه‌سنجی در این راستا را بسیار مهم دانست و افزود: برخی از رشته‌های صنایع دستی در استان نیاز به احیا دارند که ما آمادگی داریم در این خصوص همکاری‌های لازم را انجام دهیم تا ضمن احیای این هنرها، عاملی برای اشتغال‌زایی و سودآوری برای ساکنین روستاها فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای روستاهای خوزستان برای توسعه‌ اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی تصریح کرد: توجه به  این اقامت‌گاه‌ها٬ می‌تواند با هزینه‌ای اندک در زمینه‌های مختلف صنایع‌ دستی، تهیه و عرضه‌ غذاهای بومی و محلی و مواردی از این دست به ایجاد اشتغال در روستاها کمک کند.

در پایان این نشست مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان آمادگی خود و مجموعه اداره‌کل را برای همکاری با کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) در راستای اشتغال‌زایی در حوزه‌های صنایع‌ دستی و گردشگری اعلام کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار