تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۴۸۲۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه‌هایی برای پیشگیری از تب کریمه کنگو
گوشت تازه باید حداقل به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری شود و بعد از آن نیز باید برای قطعه قطعه و آماده کردن آن از دستکش استفاده شود؛ جگر تازه نیز باید قبل از مصرف 48 ساعت در یخچال نگهداری و پس از آن به صورت کاملا پخته مصرف شود
مدیرگروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به موارد بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو گفت: گوشت تازه باید حداقل به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری شود و بعد از آن نیز باید برای قطعه قطعه و آماده کردن آن از دستکش استفاده شود؛ جگر تازه نیز باید قبل از مصرف 48 ساعت در یخچال نگهداری و پس از آن به صورت کاملا پخته مصرف شود.

همایون امیری با بیان این‌که چهار گروه هدف برای مراقبت‌های تب کریمه کنگو وجود دارد، اظهار کرد: ‌گروه اول عامه مردم هستند که باید از خریدن دام و کشتار در منازل خودداری کنند و اگر برای نذورات نیاز به دام زنده داشتند از محل‌های مورد تایید دامپزشکی دام مورد نیاز خود را تهیه کنند؛ همچنین‌ محصولات گوشتی باید دارای مهر تایید دامپزشکی باشند و از تهیه این محصولات از فروشگاه‌های غیرمجاز خودداری کرد.

وی افزود:‌ گوشت تازه باید حداقل به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری شود و بعد از آن نیز باید برای قطعه قطعه و آماده کردن آن از دستکش استفاده شود. جگر تازه نیز باید قبل از مصرف 48 ساعت در یخچال نگهداری و پس از آن به صورت کاملا پخته مصرف شود.

امیری تاکید کرد: ‌از فروشندگانی که در محل کار خود گوشت تازه ذبح می‌کنند و اقدام به کباب کردن گوشت و فروختن آن می‌کنند، خرید نکنید.

 مدیرگروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت خوزستان با بیان این‌که گروه دوم مراقبت‌های تب کریمه کنگو، روستاییان و دامداران هستند؛ تصریح کرد: دامداران حتما باید محل نگهداری دام را از محل سکونت خود جدا کنند و از خوابیدن و استراحت کردن در محل نگهداری دام‌ها خودداری کنند.

وی عنوان کرد: روستاییان و دامداران می‌توانند پس از هماهنگی با اداره دامپزشکی، محل نگهداری دام را با سموم ضدکنه سمپاشی کنند.

امیری بیان کرد: این گروه باید از دستکاری یا له کردن کنه بر روی پوست پرهیز کنند زیرا کنه موجب انتقال بیماری می‌شود؛ همچنین باید از پوشش حفاظتی مانند دستکش و چکمه استفاده شود و بعد از تماس با دام، دست‌ها با آب و صابون شسته شوند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت خوزستان با بیان این‌که گروه سوم و اصلی مراقبت‌های تب کریمه کنگو،  قصاب‌ها و سلاخ‌ها هستند، عنوان کرد:‌ این افراد حتما باید هنگام کار از دستکش، ‌عینک و روپوش استفاده کنند و در صورت تماس با دام، دست‌ها را با آب و صابون بشویند.

وی گفت: ‌گروه چهارم نیز کادر بهداشت و درمان هستند که باید در صورت مشاهده بیمار مشکوک، حفاظت فردی خود را رعایت کنند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: تب کریمه کنگو
:
:
:
آخرین اخبار