تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۸۲۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان خبر داد:
اعزام 658 دانش‌آموز خوزستانی به مسابقات ورزشی کشور
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان از اعزام 658 دانش‌آموز ورزشکار خوزستانی به رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان کشور خبر داد
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان از اعزام 658 دانش‌آموز ورزشکار خوزستانی به رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان کشور خبر داد.

محمود معزی با بیان این خبر اظهار کرد: رقابت‌های ورزشی آموزشگاهی مرحله کشوری در 10 استان کشور و در قالب 10 رشته مختلف ورزشی از 15 تیرماه تا 16 شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها شاهد حضور نفرات برتر استان‌های سراسر کشور خواهد بود، گفت: دانش‌آموزان خوزستانی که در مرحله اول مسابقات و در سطح استان مقام برتر کسب کرده بودند، به‌عنوان نماینده استان به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به راه‌یابی 658 دانش‌آموز استان به این رقابت‌ها، افزود: از این تعداد، 371 دانش‌آموز پسر و 287 دانش‌آموز دختر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

معزی مهم‌ترین هدف برگزاری این مسابقات را کسب مهارت‌های فردی، اجتماعی و ورزشی مانند خودباوری، اعتمادبه‌نفس، تقویت روحیه نشاط و همکاری در بین دانش آموزان عنوان و تصریح کرد: چهار هزار و 613 دانش‌آموز خوزستانی در قالب 12 رشته ورزشی از آموزشگاه‌های سراسر استان در مرحله آموزشگاهی این مسابقات شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها برای دانش‌آموزان سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در سراسر استان، خاطرنشان کرد: این مسابقات در قالب 12 رشته ازجمله هندبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، شطرنج، شنا، ژیمناستیک، دو و میدانی، طناب‌زنی، طناب‌کشی، آمادگی جسمانی و تنیس روی میز برگزار شد.

معزی افزود: ایجاد انگیزه برای تحرک و فعالیت‌های ورزشی و حفظ سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان، توسعه سلامت و نشاط دانش‌آموزان و ترغیب نسل جوان به حفظ تندرستی و سلامتی از طریق فعالیت‌های ورزشی، ایجاد حس تعاون و همکاری و رشد و شکوفایی خلاقیت‌های بالقوه دانش‌آموزان و فراهم نمودن فرصت‌های مناسب برای کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی و ورزشی از دیگر اهداف برگزاری این رقابت‌ها است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار