تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۴۸۲۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مجمع نمایندگان کارگران خوزستان:
دولت دوازدهم فاصله بین درآمد و هزینه کارگران را پر کند
دولت دوازدهم باید معیشت کارگران را مدنظر قرار بدهد و فاصله بین درآمد و هزینه را پر کند و به امنیت شغلی کارگران که یکی از مهم‌ترین محورهای قانون کار است، رسیدگی کند
رییس مجمع نمایندگان کارگران خوزستان گفت: دولت دوازدهم باید معیشت کارگران را مدنظر قرار بدهد و فاصله بین درآمد و هزینه را پر کند و به امنیت شغلی کارگران که یکی از مهم‌ترین محورهای قانون کار است، رسیدگی کند.

محمدرضا راهداری‌‌زاده اظهار کرد: اصلاحیه قانون کار توسط وزیر کار پس گرفته‌ شده و موضوع تنها پس گرفتن این اصلاحیه نیست بلکه باید این اصلاحیه مجدد مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد و جلساتی پیرامون اصلاحیه کارشناسی، با حضور شرکای اجتماعی کار برگزار و نظرات کارگران نیز در آن لحاظ شود.

وی با اشاره به این‌که جلساتی در خصوص رسیدگی به امور کارگران تا به حال برگزار نشده است، عنوان کرد: همچنین جلساتی پیرامون قانون کار با حضور کارگران برگزار نشده و در اصلاحیه قانون، کار کارشناسی بر روی آن انجام نشده بود و نظرات کارگران برایشان مهم نبوده است و از کارگران و کارفرمایان نظرسنجی نکردند؛ در حالی‌که روند کار این‌گونه است که نظرات کارفرمایان و کارگران باید شنیده شود و بعد از نظرسنجی، نتیجه نهایی تأیید و به مجلس فرستاده شود.

راهداری‌زاده با اشاره به وعده‌های رئیس‌جمهور به جامعه کارگری خاطرنشان کرد: یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور دولت دوازدهم، امنیت شغلی کارگران بوده است که باید توجه خاصی به این مؤلفه مهم کارگری شود.

وی با اشاره به ماده 7 قانون کار گفت: ابلاغیه این ماده باید صادر شود و برای اجرایی کردن آن وزارت کار مکلف است که سقف و مدت قرارداد کارهای موقت را دائمی کنند؛ ما با کارهایی که قرارداد موقت دارند اما ماهیت آن‌ها دائمی است مشکل داریم و انتظار ما از دولت دوازدهم این است که به خواسته جامعه کارگری توجه و نیازهای آن‌ها را تأمین کند.

وی تصریح کرد: "طرح کارورزی" خواهرخوانده طرح استادشاگردی در زمان دولت دهم است که طرح استادشاگردی ایرادات زیادی داشت و امنیت شغلی را تحت‌الشعاع قرار می‌داد. در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان بعد از پایان دوره کارورزی، می‌توانند امنیت شغلی به دست آورند و این طرح می‌تواند جایگزین قرارداد موقت شود.

راهداری‌ ‌زاده گفت: نیازهای ما بیشتر و بالاتر از سطح معیشت ما است و دغدغه دیگر ما امنیت شغلی و مشخص کردن تکلیف قراردادهای موقت است که فعلاً معلوم نشده است.

وی در خصوص انتظارات خود از دولت دوازدهم عنوان کرد: انتظار داریم که دولت جدید بحث معیشت را مدنظر قرار دهد و فاصله بین درآمد و هزینه را پر کند؛ شنیدن دیدگاه‌های جامعه کارگری و اهمیت دادن به طرح کارورزی جهت اشتغال‌زایی بیشتر در کشور نیز از دیگر انتظارات است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار