تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۴۸۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار بحران خوزستان نسبت به افزایش دما تا بالای 49 درجه
ستاد بحران استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به گرمای هوا و افزایش دما تا بالای 49 درجه سانتیگراد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری هشدار داد
ستاد بحران استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به گرمای هوا و افزایش دما تا بالای 49 درجه سانتیگراد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری هشدار داد.

در اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان آمده است: بر اساس پیش بینی هواشناسی خوزستان دمای 49 درجه سانتیگراد و بالاتر در هفته جاری با شدت و ضعف، و وزش باد با سرعت بالا در بعضی از ساعات را در خوزستان خواهیم داشت.

این اطلاعیه می افزاید: با تقویت الگوی تابستانی انتظار می رود دمای 49 درجه سانتیگراد و بالاتر در برخی نقاط خوزستان به ویژه در شهرهای اهواز، آبادان، امیدیه، شوشتر، رامهرمز و شادگان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اتفاق افتد.

اداره کل بحران از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها خواسته است که نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم و آمادگی کامل دستگاه های مرتبط و مراکز بهداشتی، درمانی و امدادی شهرستان خود اقدام کنند.

در همین راستا اطلاع رسانی به کشاورزان برای اتخاذ تدابیر لازم مانند آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، عشایر، صیادان، صاحبان قایق های موتوری، کشاورزان و دامداران برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مانند تردد نکردن غیرضروری هنگام ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری و صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف نیز در دستورکار قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، مصوبه کاهش ساعت اداری در دمای 50 درجه از پارسال در خوزستان اجرایی شده و اداره کل مدیریت بحران خوزستان از دیروز با ابلاغ کاهش ساعت کار ادارات، اعلام کرده است: زمان کار ادارات و دستگاه های اجرایی خوزستان در روزهایی که دمای هوای استان به 50 درجه می رسد، ساعت 13 خواهد بود.

دمای 50 درجه 21 خرداد برای نخستین بار در تابستان امسال رخ داده است. اداره کل هواشناسی خوزستان، اعلام کرده بود که هشت نقطه استان شامل اهواز، آبادان، بستان، رادار اهواز، شادگان، رامهرمز، شوشتر و ماهشهر در این روز به حداکثر 50 درجه سانتیگراد رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار