تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۴۸۲۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ممنوع شدن شنا در کانال های کشاورزی شمال خوزستان
مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان نسبت به عواقب تلخ شنا در کانالهای آبیاری هشدار داد
 مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان نسبت به عواقب تلخ شنا در کانالهای آبیاری هشدار داد.

محمد اسلامی روز سه شنبه با اظهار تاسف از تصور برخی افراد که از کانال آبیاری به عنوان یک استخر استفاده تفریحی می کنند افزود: نوع طراحی کانال های آبیاری کشاورزی با شکل استخرهای عمومی کاملا متفاوت است و کانالهای آبیاری دارای عمق متفاوتی اند که حتی برای شناگران ماهر نیز خطرناک اند باشد.

وی گفت:کانال ها علاوه بر داشتن عمق زیاد ،دارای شدت حرکت بالایی نیز هستند که همین سرعت حرکت آب نیز بر خطرات شنا در آن می افزاید.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان اضافه کرد:به دلیل افزایش گرما بخش زیادی از فعالیت حریم بانی به جلوگیری از شناکردن در کانالهای آبیاری منطقه متمرکز شده است و به افرادی که قصد شنا در کانالهای آبیاری را دارند هشدار و تذکر داده می شود.

وی ضمن انتقاد از بی توجهی برخی افراد به تابلوهای هشدار دهنده ممنوعیت شنا گفت:علاوه بر اطلاع رسانی مکرر از طریق رسانه ها ،در اکثر نقاط حادثه خیز شبکه های آبیاری شمال خوزستان خطرات شنا کردن در کانال از طریق تابلوهای بتنی و فلزی گوشزد شده است و لازم است آموزش ها و هشدارهای لازم از طریق خانواده ها و مدارس به نوجوانان و جوانان ارائه شود.

اسلامی به اهمیت آبیاری به موقع مزارع کشاورزی به ویژه در فصل گرما اشاره کرد و گفت:قطع آب کانالها جهت کشف اجساد قربانیان به ویژه در فصل گرم سال به مزارع کشاورزی آسیب می رساند ضمن اینکه کانالهای آبیاری برای انتقال آب کشاورزی طراحی و ساخته شده اند و به هیچ وجه نباید مورد استفاده تفریحی قرار گیرند.

شبکه های آبیاری شمال خوزستان شامل شبکه های دز و کرخه شمالی با بیش از یکهزار و 400 کیلومتر کانال و زهکش نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی شمال خوزستان دارد .

در آخرین حادثه غرق شدگی در دزفول جوانی 20 ساله از عشایر منطقه هنگام شنا در کانال آبیاری کشاورزی شاه ولی در ابتدای جاده دزفول - شوشتر جان باخت.

از ابتدای امسال تاکنون گزارش مرگ پنج نفر هنگام شنا در کانال های آبیاری کشاورزی شوش ، اندیمشک و دزفول دریافت شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار