تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۴۸۲۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیات علمی دانشگاه چمران:
حوادث تروریستی اخیر ارتباطی به مسائل قومی ندارد
2 حادثه تروریستی اخیر در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره)، ارتباطی به مسائل قومیتی ندارد
 عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: 2 حادثه تروریستی اخیر در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره)، ارتباطی به مسائل قومیتی ندارد.

دکتر سید مرتضی افقه سه شنبه اظهار کرد: گروه های تروریستی، تمرکز خود را بر روی نارسایی ها در برخی مناطق می گذارند تا نیروهای خود را جذب کنند و از جمله مناطق مستعد در این زمینه، مناطق متفاوت از نظر فرهنگی، اجتماعی و دینی هستند.

وی توصیه کرد: اگر چه همه قومیت ها خود را ایرانی می دانند اما ممکن است برخی نارسایی های اقتصادی، زمینه جذب نیرو از این مناطق مرزی را فراهم کند اما الزاما ترورهای اخیر به قومیت ها ارتباطی ندارد.

افقه ادامه داد: گروه های تروریستی، حتی از بخش های مرکزی کشور هم در صورت ناراضی بودن، نیرو جذب می کنند.

استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: بهتر است دولت در مناطق حاشیه ای و مرزی، سرمایه گذاری اقتصادی را افزایش دهد تا تفاوتی در وضعیت زندگی آنها با دیگر مناطق وجود نداشته باشد و در نتیجه زمینه نفوذ تروریست ها فراهم نشود.

وی اظهار کرد: رسانه های بیگانه نیز دنبال بهانه هستند تا به هر شکلی بین مردم تنش ایجاد کنند و ارتباط قومیت ها با حادثه تروریستی اخیر را در خط تبلیغی خود قرار می دهند، بنابراین دولت مرکزی و محلی باید توجه بیشتری به مردم این مناطق داشته باشد.

 در 2 حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه گذشته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 18 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.

وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار