تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۴۸۲۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:
11970 نفر کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تخصیص یک هزار میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش به منظور شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل گفت: این میزان اعتبار کافی نیست، و برای حفظ و نگهداری کودکان نیز باید اعتبار دیگری در نظر گرفته شود
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تخصیص یک هزار میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش به منظور شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل گفت: این میزان اعتبار کافی نیست، و برای حفظ و نگهداری کودکان نیز باید اعتبار دیگری در نظر گرفته شود.

محمد تقی‌زاده در حاشیه جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابانی با محوریت کودکان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: در بحث کودکان بازمانده از تحصیل همچنان ابهاماتی وجود دارد، چرا که آمار متمرکز نیست.

وی با اشاره به آمار 11 هزار و 970 نفر کودک بازمانده از تحصیل در استان خوزستان گفت: از این تعداد کودک آدرس دقیقی در دست دستگاه‌های اجرایی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تخصیص  یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش به منظور شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل خاطر نشان کرد: این میزان اعتبار کافی نیست و برای حفظ و نگهداری کودکان نیز باید اعتبار دیگری در نظر گرفته شود.

تقی‌زاده تصریح کرد: خوزستان درگیر عوامل خاصی  مانند عوامل اقتصادی است، که به همین دلیل اغلب خانواده‌ها قادر به تامین لوازم مورد نیاز تحصیل فرزند خود نیستند.

وی تامین پوشاک، لوازم‌التحریر کودکان، وسیله ایاب و ذهاب با توجه به دوری مدرسه از محل زندگی را از جمله مشکلات اقتصادی خانواده‌ها در فرستان فرزندانشان به مدرسه دانست.

تقی‌زاده برخی عامل‌های فرهنگی، کوچ‌نشینی، ازدواج‌های زودهنگام، بی‌سرپرست بودن و بد سرپرست بودن ترجیح تحصیلات فرزند پسر بر دختر در جامعه عشایری را از جمله عوامل باز ماندن کودکان از تحصیل برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان در خواست کرد: فرمانداران، بخشداران و کلیه نهادهایی که می‌تواند در شناسایی کودکان از تحصیل کمک کنند آموزش و پرورش را در شناسایی این کودکان یاری کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار