تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۴۸۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر شبکه بهداشت خرمشهر خبر داد:
تجهیز آزمایشگاه بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر به دستگاه «الکتروکمی لومینسانس»
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از راه اندازی دستگاه «الکتروکمی لومینسانس» برای انجام آزمایش های هورومونی همچون تست تیروئید، عفونی، جنسی و تشخیص سرطان‌ها در آزمایشگاه بیمارستان ولیعصر (عج)خرمشهر خبر داد
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از راه اندازی دستگاه «الکتروکمی لومینسانس» برای انجام آزمایش های هورومونی همچون تست تیروئید، عفونی، جنسی و تشخیص سرطان‌ها در آزمایشگاه بیمارستان ولیعصر (عج)خرمشهر خبر داد.

فرشید بهشتی امروز اظهار کرد: با توجه به مراجعات بالای مردم در رابطه با انجام آزمایش‌های هورمونی همچون تست تیروئید، عفونی، جنسی و تشخیص سرطان‌ها با راه‌اندازی دستگاه "الکتروکمی لومینسانس" این آزمایش‌ها به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد که دقت و صحت بالای را در جواب‌دهی دارد.

 وی افزایش سرعت پاسخ‌دهی در اینگونه تست‌ها را از دیگر مزایای این دستگاه دانست و گفت: زمان انجام تست‌های کمی لومینسانس بسیار پایین‌تر از زمان انجام تست روش‌های عادی و دستگاه قدیمی است.

مدیر شبکه بهداشت خرمشهر گفت: در سال گذشته درحدود 51 هزار نفر بیمار شامل 29 هزار نفر بیمار سرپایی و 22 هزار نفر بیمار بستری در بخشهای بیمارستان به آزمایشگاه مراجعه نموده که بصورت میانگین در هر ماه 4 هزار بیمار و با تعداد 42 هزار نوع آزمایش ماهیانه در آزمایشگاه بیمارستان ولیعصر خرمشهر انجام می‌شود.

بهشتی همچنین از خرید یک دستگاه "نبولایزر" و سه دستگاه مانیتور علائم حیاتی نبولایزر خبر داد و عنوان کرد: دستگاه "نبولایزر" وسیله‌ای برای رساندن دارو به قسمتهای مختلف دستگاه تنفس از طریق استنشاق است که در بیماری تنفسی به خصوص برای کودکان به کار می رود و دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی نیز برای نمایش سیگنال‌های حیاتی بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه(NICU,ICU  و CCU)، اورژانس و اتاق‌های عمل به‌عنوان یکی از تجهیزات ضروری و  به‌کار می‌رود.

وی در پایان گفت: در بیمارستان ولی عصر(عج) خرمشهر یک دستگاه نبولایزر وجود داشته اما دستگاه خریداری شده پیشرفته  تر از قبلی بوده که به ظرفیت بیمارستان افزوده می شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار