تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۴۸۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نامه‌‌ای از سوی دو نماینده مجلس صورت گرفت
دعوت از وزرای کشور و اطلاعات برای پایان دادن به درگیری طائفه‌ای در روستای پتک جلالی
دو تن از نمایندگان در نامه‌های جداگانه‌ای به وزرای اطلاعات و کشور و رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از آنها برای سفر به این استان دعوت به عمل آوردند
دو تن از نمایندگان در نامه‌های جداگانه‌ای به وزرای اطلاعات و کشور و رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از آنها برای سفر به این استان دعوت به عمل آوردند.

دو تن از نمایندگان استان خوزستان در نامه‌های جداگانه‌ای به وزیر کشور، وزیر اطلاعات و رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از آنها برای سفر به این استان برای بررسی موضوع درگیری طائفه‌ای در باغملک و رامهرمز دعوت به عمل آوردند.

در این نامه که خطاب به عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی نوشته شده و به امضای اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر و هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک رسیده، بر لزوم حل و فصل هر چه سریع‌تر این نزاع طائفه‌ای تاکید شده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

احتراما به استحضار می‌رساند دو سال قبل نزاع محلی بین دو طایفه در روستای پتک جلالی شهرستان باغملک اتفاق افتاد که طی این مدت تعداد 19 نفر کشته و تعدادی مجروح و صدها خانوار آواره شده‌اند.

علیرغم تلاش مسئولان محلی و استانی و خیرین محلی جهت حل این معضل، تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشد.

در تاریخ 96/3/19 این درگیری به شهر رامهرمز کشیده شد که 1 نفر کشته و 5 نفر مجروح شدند.

صدای رگبار سلاح‌های غیرمجاز، آتش زدن منازل، منهدم کردن ترانس‌های برق، زندگی را برای مردم بسیار سخت و باعث رعب و وحشت مردم شریف گردید.

قطعا ادامه این روند در شرایط حساس کنونی کشور، باعث سوءاستفاده دشمنان و فرار سرمایه‌های مادی و معنوی از استان و عدم رسیدگی احتمال تنش و درگیری بین دیگر طوایف را در پی دارد که این خوشایند نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

از محضر حضرتعالی دعوت می‌نمایم با حضور در استان خوزستان و برگزاری جلسه شورای تامین استان با دعوت از بزرگان دو طایفه به این نزاع خانمانسوز پایان دهید.

انتظار می‌رود تصمیمات جدی برای جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز که آسایش و امنیت منطقه را به خطر انداخته اتخاذ گردد.

از بذل توجه و همکاری حضرتعالی صمیمانه سپاسگزارم.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: روستای پتک
:
:
:
آخرین اخبار