تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۴۸۳۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز در مجلس:
برای بهبود شرایط اشتغال در کشور بایدسالانه 950 هزار شغل ایجاد کنیم
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: برای بهبود شرایط اشتغال در کشور باید سالانه 950 هزار شغل ایجاد کنیم
برای بهبود شرایط اشتغال در کشور بایدسالانه 950 هزار شغل ایجاد کنیمنماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: برای بهبود شرایط اشتغال در کشور باید سالانه 950 هزار شغل ایجاد کنیم.

همایون یوسفی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: باتوجه به نامگذاری سال اگر بخواهیم به بحث اشتغال به صوت جدی توجه کنیم لازم است در ابتدای سال نسبت به واکاوی وقایع و موضوعات اشتغال بررسی علمی و دقیقی داشته باشیم.

وی افزود: اکنون بحث اشتغال یکی از دغدغه های جدی مردم و مسئولان استان است و اگر برای آن تفکر اساسی صورت نگیرد در آینده ای نزدیک با بحران بزرگی مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به اشتغال به عنوان یک دغدغه نگاه می کنیم پس باید تمامی ظرفیت های موجود پای کار بیایند چرا که رفع مشکلات اشتغال به تنهایی از عهده یک بخش و یا یک قوه بر نمی آید.

وی بیان کرد: اکنون در جمعیت 80 میلیونی کشور حدود 22 میلیون شاغل وجود دارد و اگر بخواهیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم باید میزان اشتغال را به 33 میلیون نفر افزایش دهیم.

یوسفی تصریح کرد: برای حل مشکل اشتغال در استان دو رویکرد اساسی وجود دارد که یکی از آن ها افزایش مشارکت های مردمی و دیگری ارتباط مناسب با بازار جهانی است.

وی اظهار کرد: ارتباط بیشتر با بازار جهانی می تواند بستر مناسبی را برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار ایجاد کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه باتوجه به شرایط موجود کسب و کار در استان افزایش مشارکت مردم کار دشواری است اما با این وجود باید در این زمینه تلاش کنیم.

وی بیان کرد: ما باید ارتباط سازمان یافته ای با جهان برقرار کنیم در غیر این صورت برای رفع مشکلات اشتغال نمی توانیم گام های موثری برداریم.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که باعث می شود بحث اشتغال به خوبی پیش رود این است که از فضای رکود خارج شویم چرا که رکود مشاغل غیر رسمی را در کشورها افزایش می دهد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال رکود بحران های کف خیابانی نیز بیشتر می شود همانگونه که در سال های اخیر در مقابل مجلس و استانداری های سراسر کشور شاهد تجمع مردم هستیم.

وی بیان کرد: اکنون نوع کار ما در جهتی است که رابطه بخش دولتی و خصوص بهبود یابد چرا که زمانی اقتصاد مولد است که رابطه بخش خصوص با بخش خصوص و بخش دولتی بیشتر شود.

یوسفی گفت: تولید ثروت در نقاط مختلف کشورمتفاوت است اما بیشترین میزان اشتغال درنقاط مرکزی است و این درحالی است که در کشورهای دیگر افزایش اشتغال در نقاط مرزی است.

وی ادامه داد: یکی از راه هایی که می توان با آن مشکلات اشتغال را به حداقل رساند سپردن کارها به خود مردم است .

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گشایش اشتغال شاید در کوتاه مدت، امیدواری زیادی نداشته باشد اما در برخی از حوزه ها می توان با سرمایه گذاری بیشترمشکلات اشتغال را به حداقل رساند.

وی ادامه داد: اکنون در کشور با بحران حفظ مشاغل موجود مواجه هستیم چرا که در استانی نظیر خوزستان کارخانجات زنجره ای دردر شرایط کنونی به دلیل مشکلات اقتصادی یکی پس از دیگری با مشکل مواجه می شوند.

یوسفی تصریح کرد: بخشی دیگراز مشکلات این کارخانه ها حضور افرادی است که با قصد معلوم بر صنایع ما چنگ انداخته اند که قصد آن ها احیای کارخانه ها نیست بلکه تعطیلی آن ها و خریداری آن ها در مزایده با کمترین قیمت است.

وی یادآور شد: با تلاش های جدی نمایندگان استان قرار است محدوده مناطق جنگی مشخص شود وسالانه بودجه جداگانه ای برای جبران عقب ماندگی های این مناطق اختصاص یابد.

رونق اقتصاد استان در گرو حمایت از تولید داخل است

برای بهبود شرایط اشتغال در کشور بایدسالانه 950 هزار شغل ایجاد کنیمنماینده مردم مسجد سلیمان،لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق اقتصاد استان در گرو حمایت از تولید داخل و عزم جدی دستگاه های اجرایی و شرکت های بزرگ استان است.

علی عسکر ظاهری عبده وند در شورای اداری خوزستان در سالن شهید هاشمی استانداری اظهار کرد: یکی از لازمه های مهم برای کاهش مسائل و مشکلات استان همدلی مجموعه دستگاه های اجرایی با مسئولان کشوری و استانی است.

وی افزود: در سال های اخیر با مدیریت مناسب مجموعه استان این وحدت و همدلی بین دستگاه های اجرایی و مجلس ایجاد شده اما همچنان نیازمند عزم جدی تر مسئولان است.

نماینده مردم مسجد سلیمان،لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون ششم توسعه با تلاش مسئولان و نمایندگان استان مصوبات خوبی برای پیشرفت و رونق اقتصاد استان در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: بحث آمادگی ، دفاع و امنیت، بحث مسکن، اشتغال و کسب و کار فضای مجازی و بازنشستگی، موضوع فرابخشی، شبکه های آب و فاضلاب، گرد و غبار، بافت های فرسوده، زیرساخت های گردشگری، توسعه ورزش استان و توجه به زیرساخت های روستایی استان از موارد مهمی است که در برنامه ششم توسعه به آن توجه ویژه شده است.

ظاهری تصریح کرد: بودجه های استانی در سنوات گذشته تغییرات اندکی داشت و یا با کاهش آن مواجه بودیم اما با تلاش جدی مسئولان و نمایندگان استان و تعریف منابع جدید برای افزایش درآمد در برنامه ششم توسعه اعتبارات خوبی برای استان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: پیش از این ذخایر نفت و گاز 80 درصد بود اما سهمی که در خوزستان از مشتقات نفت گرفته می شد تنها هشت درصد بود که به دور از عدالت بود که خوشبختانه این خلاء پوشش داده شد.

نماینده مردم مسجد سلیمان،لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون با تلاش نمایندگان استان تمام دستگاه های اجرایی مکلف شده اند در شرایط برابر پروژه های خود را به پیمانکار بومی واگذار کرده و از نیروهای بومی استفاده کنند.

وی بیان کرد: برای رونق اقتصاد استان باید خرید دستگاه های اجرایی استان و شرکت های استان از تولیدکنندگان داخلی باشد که به همین منظورنفت ضمن حمایت از نیروهای بومی و تولید کنندگان داخلی ،حمایت از حوزه بهداشت و درمان را نیز باید عملیاتی کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار