تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۴۸۳۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور جمعی از مردم و مسئولان؛
هیئت ورزش بیماران‌خاص و پیونداعضای آبادان راه‌اندازی شد
با حضور جمعی از مردم و مسئولان، هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای شهرستان آبادان طی آئینی در محل تالار مهر این شهر راه اندازی شد
با حضور جمعی از مردم و مسئولان، هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای شهرستان آبادان طی آئینی در محل تالار مهر این شهر راه اندازی شد.

رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان خوزستان در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از راه اندازی این هیئت در آبادان و انجام اقدامات و فعالیتهای خوب هیئت استان در سطح خوزستان گفت: جامعه هدف ما در خوزستان حدود ۱۰ هزار نفر بیمار خاص و ۲۰۰ هزار نفر دیابتی است که باید به این جامعه عظیم کمک شود.

کیامرث حاجی زاده افزود: از آنجایی که کمکهای دولتی اعم از کمک فدراسیون و یا ادارات کل ورزش کفاف کمک به این حجم از بیماران خاص را نمی دهد لذا در این باره به کمک خیران نیاز داریم.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی، دارویی و درمانی این بیماران که شامل شش گروه هموفیلی، تالاسمی، دیابت، دیالیز، پیوند عضو و ام. اس می شوند، اظهار کرد: باید تمامی خیران و مسئولان برای کاهش گوشه ای از رنج و آلام این بیماران و خانواده های آنان وارد عرصه کمک رسانی شوند.

حاجی زاده تصریح کرد: در استان خوزستان به دلیل ازدواجهای فامیلی (اقوام و تنوع فرهنگی و قومی، ارتباطات بهم دوخته و بهم تنیده فامیلی) در گذشته ما در کمربند تالاسمی قرار داریم هستیم که شهرهای جنوبی ما از جمله آبادان و خرمشهر آمار قابل تامل و بالایی از بیماران خاص را به خود اختصاص می دهند.

رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان خوزستان از بیرون آمدن بیماران خاص از کنج منازلشان، ایجاد نشاط و روحیه، افزایش امید به زندگی و سلامتی آنان به عنوان اتفاقهای خوب راه اندازی این هیئت ورزشی نام برد و گفت: پیشتر نیز در هیئت استان بچه هایی از آبادان حضور داشند که از جمله آنها می توان به عباسی قهرمان تنیس روی میز کشور اشاره کرد.

حاجی زاده افزود: معتقدیم ورزش یکی از راههای بزرگ درمان بیماران خاص و مزمن به ویژه دیابتی ها، است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم و مسئولان به دلیل کم تحرکی دچار دیابت هستند، اظهار کرد: به هر دو حالت تیپ یک و دو دیابت مبتلائیم و لذا فرهنگ سازی در این باره الزامیست که بهترین گروه در این رابطه اصحاب رسانه هستند.

حاجی زاده حصول پیشرفتهایی در علم پزشکی را یادآور شد و تصریح کرد: در مورد بیماری تالاسمی، آزمایشگاههای ژنتیک و پی. ان. دی در خوزستان راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه با اجباری شدن آزمایشات ژنتیکی پیش از ازدواج، کاهش تولد نوزادان تالاسمی را شاهدیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار