تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۴۸۳۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل انتقال خون خوزستان:
پایگاه‌های انتقال خون خوزستان در شب‌های قدر فعالند
مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به نحوه فعالیت پایگاه‌های خون‌گیری در لیالی قدر، از اهدای 638 واحد خون توسط مردم استان در نخستین شب از شب‌های قدر امسال خبر داد
مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به نحوه فعالیت پایگاه‌های خون‌گیری در لیالی قدر، از اهدای 638 واحد خون توسط مردم استان در نخستین شب از شب‌های قدر امسال خبر داد.

دکتر عبدالحسین قاسم‌زاده اظهار کرد: مردم نوع‌دوست استان خوزستان در نخستین شب از لیالی قدر امسال 638 واحد خون اهدا کردند؛ این رقم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 63.5 درصد افزایش داشته است.

وی به افزایش 34 درصدی اهدا خون مردم اهواز در نخستین شب از شب‌های قدر امسال نسبت به زمان مشابه در سال 95 اشاره کرد و افزود: مردم شریف اهواز نیز در این شب 227 واحد خون به بیماران نیازمند اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خوزستان با اشاره به فعال‌بودن و آمادگی مراکز انتقال خون استان در شب‌های قدر  تصریح کرد: در لیالی قدر امسال 3 پایگاه ثابت خون‌گیری و 2 پایگاه سیار خون‌گیری در شهرستان اهواز در خدمت داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

قاسم زاده ادامه داد: این پایگاه‌های ثابت شامل پایگاه شماره 1 واقع در منطقه چهارشیر جنب شهرداری منطقه 7، پایگاه شماره 2 واقع در منطقه امانیه جنب بیمارستان رازی و پایگاه شماره 3 واقع در خیابان سلمان فارسی هستند و در لیالی قدر علاوه بر شیفت صبح از ساعت 18 بعد از ظهر تا ساعت حدود 2 بامداد پذیرای شب‌زنده‌داران و مردم داوطلب اهدای خون هستند.

وی افزود: همچنین پایگاه‌های سیار خون‌گیری شامل  یک اتوبوس و یک کانتینر در لیالی قدر جلوی درب مصلای اهواز مستقر و از لحظه آغاز مراسم احیا تا پایان آن، فعال خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به فعال بودن 8 پایگاه ثابت خون‌گیری در لیالی قدر در سایر شهرستان‌ها بیان کرد: مردم شهرستان‌های دزفول، آبادان، بهبهان، مسجدسلیمان، ایذه، شوشتر، شوش و اندیمشک در شب‌های قدر می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های ثابت خون‌گیری این شهرستان‌ها به صف داوطلبان اهدای خون بپیوندند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار