تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۴۸۳۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خبر داد:
تعیین حریم شهری برای حدود 40 شهر در خوزستان
حریم شهری برای قریب به 40 شهر استان مشخص شده است و دیگر شهرها هم ان‌شاءالله تعیین تکلیف خواهد شد تا بتوانیم طرح جامع برای 25 سال آینده را داشته باشیم و برای عمران و آبادانی نقشه راه ترسیم کنیم
استاندار خوزستان گفت: حریم شهری برای قریب به 40 شهر استان مشخص شده است و دیگر شهرها هم ان‌شاءالله تعیین تکلیف خواهد شد تا بتوانیم طرح جامع برای 25 سال آینده را داشته باشیم و برای عمران و آبادانی نقشه راه ترسیم کنیم.

دکتر غلام‌رضا شریعتی پس از نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در جمع خبرنگاران در خصوص موضوعات طرح‌شده در این نشست اظهار کرد: این نشست در مورد برنامه‌ریزی حوزه شهرها بود و امروز برای حریم برخی شهرهای استان تصمیم‌گیری شد اما برای توزیع اعتبارات عمرانی نشست دیگری در هفته آینده تشکیل خواهد شد.

وی افزود: حریم شهرها ابتدا در کارگروه‌های مربوطه و کمیسیون ماده 5 تصویب و سپس در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان طرح می‌شود تا در صورت تصویب جهت اجرایی شدن به شورای شهرسازی کشور ارجاع شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه خوزستان ادامه داد: این پروسه طولانی است اما تعیین حریم‌های شهری یکی از زیرساخت‌های اصلی برای توسعه و عمران شهرها است و باید حریم شهرها و طرح جامع شهرها مشخص باشد تا مدیران مربوطه بتوانند برای درازمدت برنامه‌ریزی لازم برای توسعه شهرها را انجام دهند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برخی موارد حدود 10 سال معطل شده بودند که از حدود پنج، 6 ماه گذشته بنده و معاون عمرانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیرکل راه و شهرسازی نشست مشترکی برگزار کردیم و هماهنگی صورت گرفت تا تکلیف کلیه این موارد روشن شود.

شریعتی تصریح کرد: حریم شهری برای قریب به 40 شهر تا الآن تعیین تکلیف شده است و مابقی شهرها هم ان‌شاءالله تعیین تکلیف خواهد شد تا بتوان طرح جامع برای 25 سال آینده را داشته باشیم و برای عمران و آبادانی نقشه راه ترسیم کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار