تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۴۸۳۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هافبک سابق نفت آبادان به الاهلی قطر پیوست
گوی هیان کیم بازیکن اهل کره جنوبی که فصل گذشته در خط میانی تیم نفت آبادان توپ می‌زد، با عقد قراردادی به تیم الاهلی قطر پیوست
گوی هیان کیم فصل قبل و در زمان حضور نادر دست نشان در راس کادرفنی تیم فوتبال نفت آبادان در اغلب بازی های نفت به صورت ثابت بازی کرد و تاثیر مناسبی در نتیجه گیری ابتدای فصل این تیم داشت.

وی همچنین اولین با حضور در ترکیب صنعت نفت آبادان در لیگ برتر فصل قبل، اولین بازیکن کره ای تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران لقب گرفت.

گوی هیان کیم (Gwi-hyeon Kim)، متولد ۴ ژانویه ۱۹۹۰ میلادی در منطقه Imjado کشور کره‌جنوبی بوده که یک بار با پیراهن تیم ملی جوانان و یک بار با پیراهن تیم المپیک کره‌جنوبی به میدان رفته و در آکادمی باشگاه ولزسارسفیلد آرژانتین عضویت داشته است.

کیم از سال ۲۰۱۰ میلادی به تیم دوم باشگاه ولزسارسفیلد پیوسته و ۱۴ بازی برای تیم B این باشگاه آرژانتینی انجام داده است. وی از سال ۲۰۱۱ به تیم اصلی ولزسارسفیلد راه یافت و تا سال ۲۰۱۳ در این تیم عضویت داشت اما طی این دوسال موفق نشد در هیچکدام از دیدارهای رسمی تیم ولزسارسفیلد در لیگ برتر فوتبال آرژانتین به میدان برود.

گوی هیان کیم در سال ۲۰۱۳ به کشور زادگاهش بازگشت و به عضویت تیم دائه‌جو (Daegu) در لیگ دسته اول کره‌جنوبی موسوم به K League Classic که بالاترین لیگ کره‌جنوبی است، در آمد. کیم در سال ۲۰۱۳ فرصت حضور در میدان برای تیم دائه‌جو را پیدا نکرد و این تیم در پایان فصل به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

این بازیکن خط میانی اهل کره‌جنوبی در سال ۲۰۱۴ با پیراهن تیم دائه‌جو در لیگ دسته دوم کره‌جنوبی موسوم به K League Challenge حضور یافت و در ۱۸ بازی برای این تیم به میدان رفت. کیم در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ (۲۱ بهمن ۹۲) و در دقیقه ۸۷ مسابقه دائه‌جو و گویانگ زایکرو موفق شد گل چهارم تیمش را به ثمر برساند. این تیم در پایان فصل بین۱۰ تیم حاضر در لیگ دوم کره‌جنوبی در رده هفتم قرار گرفت.

گوی هیان کیم در سال ۲۰۱۵ به تیم گوانگ‌ژو سیتی‌زن در لیگ دسته سوم کره‌جنوبی موسوم به K۳ League منتقل شد و در اواسط همین سال به تیم النصر عمان پیوست و در چند دیدار برای این تیم بازی کرد. تیم النصر در خاتمه فصل ورزشی ۲۰۱۵-۲۰۱۶ لیگ عمان که با قهرمانی تیم فنجاء به پایان رسید، در رده ششم قرار گرفت، در جام حذفی با شکست مقابل تیم صحم از دور مسابقات حذف شد و در تورنمنت چهارجانبه مزدا کاپ که هرساله تحت حمایت شرکت خودروسازی مزدا در عمان برگزار می‌شود، به مقام قهرمانی این تورنمنت رسید.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار