تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۴۸۳۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان:
۷۵ هزار راس دام در شادگان علیه بیماری آبله واکسینه شدند
۷۵ هزار راس گوسفند و بز در شادگان علیه بیماری آبله واکسینه شدند
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان گفت: ۷۵ هزار راس گوسفند و بز در شادگان علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

 رضا حفیظی اظهار کرد: در سال گذشته و مطابق برنامه پیش بینی شده، بیش از ۷۵ هزار راس از دام‌های سبک شهرستان شادگان علیه بیماری آبله توسط اکیپ‌های واکسیناسیون دولتی و نیز بخش خصوصی مایه ‌کوبی شدند.

وی بیان کرد: کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام یکی از مهمترین وظایف حرفه دامپزشکی است که اقدامات لازم در این زمینه در قالب واکسیناسیون دام‌های هر منطقه علیه این بیماری‌ها انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان، هدف از اجرای این طرح را ایمن‌سازی جمعیت دامی، پیشگیری از بروز بیماری و کاهش قابل توجه میزان تلفات و خسارات این بیماری دامی شهرستان اعلام کرد.

حفیظی تصریح کرد: بیماری آبله گوسفند و بز با توجه به شرایط و موقعیت ویژه شهرستان شادگان، به رغم اقدامات انجام گرفته مستمر و مؤثر در زمینه کنترل تردد دام، اجرای واکسیناسیون به موقع مؤثرترین و بهترین راهکار کنترل این بیماری است.

وی گفت: بیماری آبله گوسفند و بز، یکی از مهمترین بیماری‌های واگیر در بین دام‌های سبک است که از طریق تماس مستقیم بین دامها در دامداریها، از دام آلوده به دامهای سالم گله منتقل می‌ شود و بسرعت به دام‌های گله سرایت کرده و باعث مرگ و میر دام‌های جوان می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار