تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۴۸۳۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبهای خوزستان مواج شد/صیادان دریا نروند
آبهای ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس به علت وزش بادهای شدید ناشی از اختلاف فشار، مواج است و این وضعیت نامساعد جوی تا سه روز آینده با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: به علت وزش باد شدید، سواحل استان مواج و طوفانی است.

 کوروش بهادری افزود: آبهای ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس به علت وزش بادهای شدید ناشی از اختلاف فشار، مواج است و این وضعیت نامساعد جوی تا سه روز آینده با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

وی از قایق‌ها شناورهای صیادی خواست تا اطلاع بعدی به منظور پیشگیری از حوادث دریایی، از دریاروی و صید و صیادی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فاری خودداری کنند. در همین حال در پی مواج شدن آبهای ساحل و فراساحلی خوزستان طی روزهای آینده، نگرانی صیادان خوزستانی یافته است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه در چند روز آینده هوای بسیار گرمی در انتظار مناطق ساحلی خوزستان خواهد بود افزود: احتمالا در برخی از مناطق ساحلی خوزستان درجه حرارت هوا از 50 درجه سانتیگراد نیز فراتر خواهد رفت.

استانداری خوزستان نیز اعلام کرد در صورت افزایش دما تا 49 درجه بالای صفر، ساعت کار اداری تا 2 ساعت کاهش خواهد یافت.

چهارشنبه گذشته با افزایش دما تا 50 درجه بالای صفر، فعالیت اداری شهرهای بندری خرمشهر، آبادان و ماهشهر تا ساعت 13 بود.

مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی پیش بینی افزایش دمای هوا، از شهروندان مناطق ساحلی خوزستان خواست در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

در پی گرمای فزاینده هوا در مناطق ساحلی خوزستان در سه روز اخیر، فعالیت کاری و تردد شهروندان کاهش یافته و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند برای در امان ماندن از گرمای سوزان در منازل بمانند و کمتردر فضای باز قرار گیرند. گرما در مناطق ساحلی خوزستان از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر آبان ماه با شدت و ضعف ادامه می‌یابد.

مرجع / مانا
:
:
:
آخرین اخبار