تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۴۸۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون امور عمرانی استاندار:
اسلکه‌های متروکه خوزستان ساماندهی می‌شوند
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان از فعال سازی و ساماندهی اسکله‌های غیر فعال و متروکه استان به منظور ایجاد اشتغال و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی خبرداد
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان از فعال سازی و ساماندهی اسکله‌های غیر فعال و متروکه استان به منظور ایجاد اشتغال و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی خبرداد.

فرامند هاشمی‌زاده در جلسه کارگروه ساماندهی سواحل و بنادر خوزستان که امروز، 27 خردادماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با مصوبه دولت درباره مرزهای دریایی استان از دریای خلیج فارس تا سواحل مکران و سپس تا سیستان و بلوچستان طرح ساماندهی سواحل دریا در نظر گرفته شده است تا برای حل مشکلات این مرزهای دریایی و ساماندهی آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: کارگروهی در کشور برای ساماندهی سواحل، مطالعات در مسأله اشتغال سواحل و روابط مردم با ساحل تشکیل شده که در این کارگروه سیاست‌گذاری‌های لازم انجام می‌گیرد و این کارگروه‌ها در استان‌های ساحلی به ریاست استانداران تشکیل می‌شود.

هاشمی‌زاده با اشاره به این‌که جلسه ساماندهی بنادر خوزستان امروز برای دومین‌بار تشکیل شده است، تصریح کرد: این جلسه در رابطه با هماهنگی در خصوص اسکله‌های غیرفعال، اسکله‌های متروکه و نحوه استفاده از آن‌ها و فعال کردن اسکله‌های غیرفعال به‌منظور ایجاد اشتغال و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های مختلف ازجمله قاچاق تشکیل شده است.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: یک کارگروه و گروه کارشناسی از مجموع اعضای کارگروه تشکیل شده که به تناسب کار و وظایف مرتبط به ارائه نظراتی در خصوص تعطیل شدن اسکله یا ادامه فعالیت آن بپردازند. گروه کارشناسی به تعیین هویت مالکیت اسکله‌ها و نوع فعالیت آن‌ها می‌پردازد تا اسکله‌هایی که امکان فعال‌سازی آن‌ها وجود دارد، با تعیین مالکیت فعال شوند.

هاشمی‌زاده ادامه داد: بسیاری از اسکله‌هایی که در استان موجود است از جمله اسکله‌های آبگیری تأسیسات آب، اسکله‌های کاربردی هستند. اسکله‌های تجاری که از آن‌ها برای کشتیرانی استفاده می‌شود و فاقد مجوز هستند، باید برای ایجاد اشتغال و مسائل جنبی پیگیری شوند تا به آن‌ها مجوز داده شود.

وی گفت: اعلام تذکر کتبی به بهره‌برداران اسکله‌های غیرمجاز و انجام اقدامات برای دریافت مجوز از سوی دبیرخانه، تعیین شرایط نحوه انتخاب سواحل غیرمجاز و تشکیل گروه‌های کارشناسی برای تعیین اسکله‌های غیرفعال و ارسال لیست اسکله‌های غیرفعال و متروکه به مرزبانی برای مراقبت، از جمله مسائلی هستند که در این جلسه مصوب شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار