تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۴۸۴۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده مرزباني استان خوزستان خبر داد:
توقيف 147 ميليارد کالاي قاچاق در آبهای ساحلي خوزستان
فرمانده مرزباني استان خوزستان از توقيف 26 فروند شناور باري حامل کالاي قاچاق و جلوگيري از ورود بيش از 147 ميليارد ريال انواع کالای قاچاق به داخل کشور خبر داد
فرمانده مرزباني استان خوزستان از توقيف 26 فروند شناور باري حامل کالاي قاچاق و جلوگيري از ورود بيش از 147 ميليارد ريال انواع کالای قاچاق به داخل کشور خبر داد.

 سردار عبداله نظرپور اظهارداشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کنترل شناورهای عبوری در آبهای شمالی خلیج فارس،  طی 15 روز گذشته ماموران مرزبانی استان خوزستان در چند  رشته عملیات جداگانه به 26 فروند شناور باری که از کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس به سمت بنادر این استان در حرکت بود، مظنون شده و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: مرزبانان با تشدید گشت های کنترلی در مرزها و نظارت بر اسکله‌ها و بنادر تجاری استان در بازرسی از شناورهای توقیفی، انواع لوازم خانگی، مواد خوراکی، لوازم یدکی خودرو ، پارچه و منسوجات که همگی قاچاق و بدون مجوز قانونی از کشورهای همسایه بارگیری شده بود، کشف کردند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، مرزبانان طی همین مدت  مقدار 100هزار لیتر مواد سوختی از نوع نفت گازکشف  و ضبط کردند.

این مقام ارشد مرزبانی خوزستان با اشاره دستگیری 135متهم در این رابطه، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را بالغ بر 147 میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی و مستندات کافی به همراه متهمان تحویل مراجع ذیصلاح شد.

نظرپور با اشاره به اینکه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در اولویت ماموریت‌های مرزبانی خوزستان است، گفت: مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و مواد مخدر، مبارزه با جرایم اقتصادی و تدوین برنامه‌های فرهنگی از جمله فعالیت هایی است که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت جدی در دستور کار اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان خوزستان قرار گرفته است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار