تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۴۸۴۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان :
طرح 2020 ورزش خوزستان سریع‌تر آماده شود
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خواستار آماده‎سازی هر چه سریع‌تر طرح 2020 ورزش استان شد.
 
علی‌حسین حسین‌زاده در شورای ورزش استان که روز شنبه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طرح 2020 باید سریع‌تر آماده شود؛ یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، این است که کمتر طرح و برنامه داریم و اگر بتوانیم طرح و برنامه‌مان را ارائه دهیم، بحث اعتباری آن نیز تا حد امکان حل می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که از سوی امور بانوان اداره‎کل ورزش و جوانان خوزستان در جلسه ارائه شد، گفت: ‌خیلی از مباحث کلیشه‌ای است، البته دوستان زحمت خود را در آماده کردن این برنامه‌ها کشیده‌اند ولی باید برنامه‌ها از حالت کلیشه‌ای خارج شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: اینکه بگوییم توجه بیشتر به سمت آقایان است، به نظر من مساله‌ای را حل نمی‌کند. جامعه ایران جزو جوامعی است که تفاوت‌های آن در بخش آقایان و بانوان تاحدود زیادی کاهش یافته است، پس باید خودمان برنامه و طرح داشته باشیم و برای ورزش بانوان نیز باید طرح و برنامه ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه نگاه‌ها باید نو و عمیق‌ باشند، عنوان کرد: ‌اگر می‌خواهیم تغییری ایجاد کنیم باید عمیق‌تر به موضوعات بنگریم.

حسین‎زاده در پایان گفت: ‌علی‌رغم زحمت‌‏هایی که در گذشته برای ورزش استان کشیده شده است که جای تقدیر هم دارد، در دوران مدیریت حیدری امیدواری‎های بسیاری داریم و با حمایت‎های استاندار که دست ما را باز گذاشته است، مطمئنا با طرح و برنامه‌هایی که خواهیم داشت، تغییراتی در حوزه ورزش صورت می‎پذیرد.

سهم بانوان در اعتبارات ورزشی دیده شود

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان با بیان اینکه در اعتبارات هیچ وقت برنامه‌ریز و بودجه‎ریز، اعتباری را برای قشر و جنس خاصی تعیین نمی‎کند، گفت:‌ باید سهم بانوان در اعتبارات ورزشی دیده شود.

سیده فرانک موسوی در شورای ورزش استان اظهار کرد: فضاهای ورزشی دولتی در اختیار بانوان قرار ندارند. همچنین پارک‌هایی برای بانوان ایجاد شده است که بحث‌های خودش را دارد و در حالی از 20 پارک احداث شده نام برده می‌شود که این تعداد، نیست.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم با توجه به اینکه پارک‌های بانوان پروژه‌ای بوده که آغاز شده است، اکنون برای فعال شدن آن‎ها، مسوولیت به اداره‎کل ورزش و جوانان خوزستان سپرده شود تا از طریق هیات‌های ورزشی خود بتواند این پارک‎ها را فعال کند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت:‌ اینکه زیرساخت‌هایی برای بخش بانوان وجود ندارد، نکته قابل تاملی است. همچنین علی‌رغم اینکه بانوانی در هیات رییسه فدراسیون‎های ورزشی نداریم، به نظرم این موضوع در استان قابل حل است و می‌توان ظرفیتی را برای بانوان در نظر گرفت.

وی بیان کرد: خلاء حضور بانوان در مرکز تصمیم‎گیری‌های تاثیرگذار می‌تواند در این مشکلات نیز تاثیر داشته باشد؛ اگر در تصمیم‌گیری‎های ورزشی، از خانم‌ها استفاده کنیم، تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که به سود جامعه بانوان است، پس تا زمانی که در مراکز تصمیم‌گیری‌ها، خانم‎ها حضور نداشته باشند، آن‌ها نمی‌توانند از نیازهای‌شان صحبت و از توانایی‎های‎شان دفاع کنند که این نیز نکته قابل تاملی است.

موسوی گفت:‌ در اعتبارات نیز هیچ وقت برنامه‎ریز و بودجه‎ریز، اعتباری را برای قشر و جنس خاصی تعیین نمی‌کند و باید سهم بانوان در اعتبارات ورزشی دیده شود. همچنین افزایش زیرساخت‌های ورزشی ویژه بانوان هم باید مدنظر قرار گرفته شود. در اختیار قرار دادن مدیریت اماکن ورزشی به بانوان نیز می‎تواند اتفاق بیافتد.

وی عنوان کرد: ‌من تاکید می‌کنم به پیشنهاداتی که مسوول امور هماهنگی ورزش بانوان اداره‎کل ورزش و جوانان خوزستان در این جلسه ارائه داد توجه شود، چرا که هر کدام می‌تواند دستورالعمل یک جلسه باشد.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان افزود: اگر می‌خواهیم سهم بانوان در توسعه ورزش دیده شود، باید به پیشنهادات ارائه شده، توجه شود و همچنین باید فکری به حال زیرساخت‎های ورزش بانوان شود که چرا تاکنون زیرساختی برای بانوان وجود نداشته است؟ همچنین تعداد استخرهای ویژه بانوان خیلی کم است.

وی افزود: هر چقدر بتوانیم زیرساخت‌ها را برای نشاط و شادابی خانواده‌ها فراهم کنیم، در واقع در اقتصاد مقاومتی صرفه‌جویی کرده‌ایم، ضمن اینکه باعث شادابی خانم‌ها نیز می‌شویم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار