تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۴۸۴۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث میدان گردشگری در دزفول
احداث میدان گردشگری در یکی از مناطق دزفول در شورای ترافیک این شهرستان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت
احداث میدان گردشگری در یکی از مناطق دزفول در شورای ترافیک این شهرستان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول روز شنبه در نشست شورای ترافیک این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری گفت:شهرستان دزفول با وجود 240 هکتار بافت تاریخی و مناظر طبیعی مانند رودخانه دز ظرفیت های فراوانی برای جذب گردشگر دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

حبیب اله آصفی افزود:باید برنامه ریزی درستی به صورت بلند مدت برای استفاده از این ظرفیت ها صورت گیرد و از آن به عنوان یک منبع درآمد استفاده کرد.

وی گفت:قرار گرفتن موزه دفاع مقدس ،منظره رودخانه دز ، کاشفیه و معماری قدیمی که در محدوده میدان رودبند وجود دارد می توان این منطقه را به یک میدان گردشگری با بافت آجری تبدیل کند.

آصفی بیان کرد:می توان از کپوبافی و دیگر صنایع دستی دزفول نیز برای این میدان استفاده کرد ضمن اینکه می تواند محلی برای برپایی اجتماع مردم در مناسبت های مختلف شهری باشد .

وی گفت:بافت قدیم دزفول سرمایه ملی است که به علت نبود اعتبار در میراث فرهنگی در حال نابودی است و باید جزو اولویت های شهرداری برای تملک باشد .

حسین جولک معاون فنی شهرداری دزفول نیز گفت:شهرداری دزفول در نظر دارد حدود 15 هکتار از محدوده مقبره شیخ قصری تا میدان معزی را به میدان تجمعات شهری تبدیل کند .

آصفی فرماندار دزفول نیز گفت:میدان معزی در مرکز شهر دزفول قرار دارد و امکان تبدیل کردن به یک منطقه گردشگری را ندارد لذا این طرح به نتیجه نمی رسد و نمی توان روی آن سرمایه گذاری کرد.

حجت اله آریایی رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول نیز ضمن انتقاد از شهرداری بابت تخریب خانه تاریخی شیخ عیسی گفت:مالک این خانه تاریخی شهرداری می باشد که باید حساسیت بیشتری نسبت به خانه های تاریخی داشته باشد.

در این نشست مقرر شد لیستی از مناطق تاریخی دزفول در اختیار شهرداری قرار گیرد تا در شورای تامین مطرح شود و شهرداری دزفول برای اجاره طرح های عمرانی به این مناطق توجه کند تا هیچ کس اجازه تخریب این مناطق تاریخی را نداشته باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار