تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۴۸۴۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش در مجلس:
مسئولان هنوز نسبت به پدیده ریزگردها غافلند
امروز هیچ مساله ای مهم تر از پدیده ریزگردها نیست اما مسئولان مربوطه نسبت به این موضوع غافل اند
 نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هیچ مساله ای مهم تر از پدیده ریزگردها نیست اما مسئولان مربوطه نسبت به این موضوع غافل اند.

راضی نوری شامگاه شنبه در همایش روز مقابله با بیابان زایی در گیت بوستان اهواز اظهار کرد: در سال های دور با شنزارها مواجه بودیم اما این مناطق به خوبی کنترل شد اما چند سالی است که با پدیده ریزگردها مواجه ایم و هنوزدرمانی برای آن پیدا نکرده ایم.

وی افزود: اگرچه در این سال ها در کانون های ریزگردها نهال کاری صورت میگیرد اما از آن جا که به خوبی نگهداری نمی شود، نهال ها خشک شده و کار بی نتیجه تمام می شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان باید به خود بیایند چرا که اگر جلوی انتقال آب را در بالادست می گرفتیم امروز ریزگردها زندگی ما را سخت نمی کرد.

نوری تصریح کرد: برخورد ما با مشکلات مقطعی است درحالی که باید پیشگیری کنیم نه درمان، باید کار را به مردم سپرد و از دانشگاهیان استفاده کرد.

وی ادامه داد: اگر بیابان تشکیل شد، درمان ندارد یا احتمال درمان آن ضعیف است پس باید با رعایت حق آبه منابع طبیعی و تالاب ها و جلوگیری از انتقال آب و سد سازی های غیر کارشناسی و احساساتی برای پیشگیری از بیابان زایی گام برداریم.

همچنین معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون در این همایش اظهار کرد: ریزگردها اگرچه شرایط سختی را برای مردم استان ایجاد کرده اما اکنون فرصتی برای ایجاد اشتغال است که می تواند برای مردم مهیا شود.

وی افزود: کاشت نهال به تنها نمی تواند در مقابله با ریزگردها موثر باشد چرا که نگهداری نیز به همان میزان اهمیت دارد که باید در یک برنامه پنج ساله گنجانده شود.

فرماندار کارون ادامه داد: یکی از بزرگترین پروژه های بعد از انقلاب نهال کاری است که اگر آب را برای مردم تامین کنیم و کار را به مردم بسپاریم، مشکل ریزگردها حل شده، زمین ها آباد و ضمن ایجاد اشتغال ، مهاجرت را نیز کنترل کرده ایم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار