تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۴۸۴۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان:
شناسایی ۲۰۰ هزار استعداد ورزشی در بین دانش‌آموزان
با برگزاری المیپادهای ورزشی مختلف، ۲۰۰ هزار استعداد ورزشی در بین دانش آموزان خوزستان شناسایی شده اند
 معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان گفت: با برگزاری المیپادهای ورزشی مختلف، ۲۰۰ هزار استعداد ورزشی در بین دانش آموزان خوزستان شناسایی شده اند.

محمود معزی در شورای ورزش استان خوزستان اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموزان در المپیاد ورزشی شرکت کردند. در بخش پسران، یک هزار و در بخش دختران نیز یک هزار استعداد را در ۱۲ رشته ورزشی شناسایی کردیم. در زمینه برگزاری این المپیادها مقام سوم کشور را داریم.

معزی عنوان کرد: هنرستان تربیت بدنی را از دو سال قبل در خوزستان افتتاح کردیم و در حال حاضر نیز قهرمان کشوری داریم که برخی از آنها مدال های خود را به شهدای مدافع حرم اهدا کردند. استان خراسان رضوی، فارس و اصفهان، سه رتبه اول را در رشته های ورزشی بانوان دارند که حتی از استان تهران نیز بالاتر است؛ ما نیز باید به توسعه اماکن ورزشی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به ورزش بانوان عنوان کرد: کسب رتبه چهارم المپیک توسط بانوان و حتی رتبه اول نشان می دهد که باید به ورزش بانوان توجه بیشتری داشته باشیم.

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی - اجتماعی استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: از مدیرکل ورزش استان تقاضا دارم که طرح های خود در خصوص آمادگی برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ و چند طرح کلان دیگر را برای ارائه به شورای ورزش سریعتر آماده کنند.

حسین زاده عنوان کرد: در خصوص ورزش بانوان گفت: آنچه که امروز مطرح شد خیلی کلیشه ای است؛ عدم باور و فرهنگ شایسته سالاری در حوزه بانوان دیگر خیلی کلیشه ای شده و باید از آن خارج شوند. اینکه اعتبارات بیشتر به سمت مردان می رود و نه زنان؛ دیگر مشکلی را حل نمی کند و می طلبد که طرح و برنامه داشته باشیم و به جای نگاه کردن به تفاوت ها باید طرح ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه ورزش هم در قالب تعریف نوعی کار فرهنگی ـ اجتماعی است، گفت: در اختیار قرار دادن اماکن ورزشی به بانوان و یا درخواست اعتبار خوب است ولی باید به این موضوعات عمیق تر نگاه کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار