تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۴۸۴۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیئت نظارت انتخابات شورای شهر و روستا در خوزستان:
بازشماری ۸۵ صندوق انتخابات شورای اهواز به‌زودی پایان می‌یابد
عضو هیئت نظارت انتخابات شورای شهر و روستا در خوزستان بیان کرد: در آینده نزدیک کار تجمیع انتخابات برحسب نتایج نهایی اعلام می‌شود
عضو هیئت نظارت انتخابات شورای شهر و روستا در خوزستان بیان کرد: در آینده نزدیک کار تجمیع انتخابات برحسب نتایج نهایی اعلام می‌شود.

قاسم ساعدی با اشاره به بازشماری 85 صندوق انتخابات شورای شهر اهواز، اظهار داشت: روند بازشماری و بازنگری در امر انتخابات کلانشهر دو یا سه روز است که شروع شده و برحسب ماده قانونی و قانون انتخابات اعتراضات کاندیدا بررسی و طبقه‌بندی شده‌اند.

وی ادامه داد: گروهی از اعتراضات کاندیدا که قابل بررسی و پیگیری هستند با استفاده از نیروهای توانمند و با سابقه خوب و درخشان در امر انتخابات و شمارش آراء شروع شده است؛ روند مطلوبی در حال سپری شدن است.

عضو هیئت نظارت انتخابات شورای شهر و روستا در خوزستان بیان کرد: در آینده نزدیک کار تجمیع انتخابات برحسب نتایج نهایی اعلام می‌شود؛ بازشماری 85 صندوق شورای شهر اهواز بستگی به روند بازشماری دارد چراکه بعضی از صندوق‌ها و شعب اخذ رای تعداد آراء محدود و آرای برخی دیگر نیز بالا هستند و پیچیدگی برحسب نوع صندوق است.

وی با اشاره به این‌که نمی‌توان گفت که قطعا چه زمانی بازشماری آرا تمام می‌شود بلکه برحسب روند مدنظر هیچگاه کیفیت و دقت را فدای زمان نمی‌کنیم، عنوان کرد: در بعد زمانی محدودیت داریم و در بازه مشخص باید کار بازشماری انجام شود اما ضریب دقت و کیفی را ارتقا می‌دهیم و روند جاری است و تاکنون مشکلی نداشته‌ایم.

ساعدی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر مشاهده برخی تخلفات در حین بازشماری آراء گفت: بازشماری آراء با حضور هیئت اجرایی و نظارت اهواز و هیئت عالی نظارت خوزستان و از نیروهای مومن، متدوین و بی‌طرف استفاده شده است.

عضو هیئت نظارت انتخابات شورای شهر و روستا در خوزستان با اشاره به این‌که آرای مردم باید به نحو احسن مورد بازشماری قرار گیرد، بیان کرد: هرکجا که اشکالی در شمارش یا شک و تردیدی در خود شمارش یا افرادی که شمارش انجام دهند ایجاد شود روند را تغییر و از افراد دیگری استفاده می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر دستگیری فرد یا افراد متخلفی در حین بازشماری 85 صندوق آرای شورای شهر اهواز گفت: بنده در روز این اتفاق در محل نبودم اما اینها جدی نیست و افرادی اندکی هستند که ما آنها را غیرعامدانه تلقی می‌کنیم و مشکل اساسی نمی‌بینیم.

ساعدی با اشاره به این‌که اعضای هیئت نظارت انتخابات شورای شهر و روستا در خوزستان سه نفر هستند، ادامه داد: در صورتی که برای بحث تصمیم‌گیری دو رای که اکثریت را تشکیل می‌دهد می‌توان اجرای قانون و نظارت را ادامه بدهند و هرسه اعضاء متفق بودیم که مُر قانون، شرح اساسی ما است و برحسب چارچوب قانون و اعتماد مردم حرکت کنیم و این امر نیز صورت گرفت.

عضو هیئت نظارت انتخابات شورای شهر و روستا در خوزستان عنوان کرد: در جلسه مقدماتی تصمیم‌گیری بازشماری 85 صندوق سه نفر حضور داشتند و کار هماهنگی با هیئت نظارت شهرستان را انجام دادیم اما در مرحله نهایی دو نفر از اعضاء حضور داشتند و جناب آقای خادمی در دسترس نبودند و برای بازشماری، تعیین صورتجلسه و تصمیم‌گیری نهایی بازشماری را آغاز کنیم با ایشان تماس گرفتیم و همچنین در خوزستان حضور نداشتند اما در جلسه مقدمای آقای خادمی نظر موافقی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: برای تصمیم‌گیری در هیئت‌های اجرایی و نظارت حضور تعداد قابل قبول قانون می‌توانند تشکیل جلسه بدهند و این منافاتی با ماده قانون ندارد.

ساعدی اظهار داشت: با بازشماری انتخابات شورای کلانشهر اهواز و چند شهر دیگر خوزستان برحسب توصیه‌های قانون‌گذار در انتخابات و امانتی که باید حفظ شود و به عنوان ناظرین در انتخابات استان ادای تکلیف کرده باشیم این روند با نظارت دقیق‌تر و استفاده از نیروهای مجرب و با حضور افراد مومن، متدین و امین و از طریق ابزارهای با ضریب امنیتی بالاتر ادامه پیدا می‌کند و حق کسی هم ضایع نمی‌شود.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: شورای شهر اهواز
:
:
:
آخرین اخبار