تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۴۸۴۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس هیئت والیبال استان خوزستان:
خوزستان تیم والیبالی در سطح لیگ برتر ندارد
متاسفانه در زمان حاضر این استان هیچ تیم والیبالی در سطح لیگ برتر کشور ندارد
 رئیس هیئت والیبال استان خوزستان گفت: متاسفانه در زمان حاضر این استان هیچ تیم والیبالی در سطح لیگ برتر کشور ندارد.

 سعید شاهرخی پیش از ظهر امروز در حاشیه آئین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید هیئت والیبال آبادان در محل تالار آموزش اداره ورزش و جوانان آبادان در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به تعطیلی دو ساله والیبال استان افزود: از زمان تقبل ریاست هیئت والیبال استان کار سختی را دارم اما با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، توانستیم مرحله نخست مسابقات نوجوانان در بخش مردان را به برای اعزام تیم به مسابقات کشوری را به انجام برسانیم.

وی اظهار کرد: هفته آینده نیز مسابقات نوجوانان در بخش بانوان و پس از آن مسابقات رده جوانان در بخش مردان و زنان را داریم ضمن آنکه در شهریور ماه امسال نیز مسابقات امیدهای کشور را در پیش داریم که در حال رایزنی برای گرفتن میزبانی این مسابقات در استان خوزستان هستیم.

شاهرخی تصریح کرد: پس از برگزاری و اتمام مسابقات یاد شده، از ابتدای مهرماه امسال، مسابقات لیگ استان خوزستان در تمامی رده ها به ویژه در رده بزرگسالان را داریم.

به گفته وی برگزاری مسابقات مختلف به آمادگی والیبالیست ها، مربیان و داورها و به روز بودن تماشاچیان منجر می شود.

رئیس هیئت والیبال استان خوزستان با اشاره به شروع طوفانی فعالیتها و وجود هیئت های والیبال در تمامی شهرستانهای استان یادآور شد: در زمان حاضر فعالیت روسای هیئت ها در شهرستانها بر اساس بهره مندیشان از امکانات و تجهیزات موجود قابل قبول و خوب است.

وجود ۷۰۰ والیبالیست زن و مرد خوزستانی در رده نوجوانان  

شاهرخی گفت: در زمان حاضر در رده نوجوانان در مجموع آقایان و خانمها حدود۷۰۰ والیبالیست داریم که در سایر رده ها نیز به همین منوال است.

وی افزود: در حال رایزنی با پالایشگاه آبادان برای جلب حمایت مالیشان (اسپانسری) برای اعزام یک تیم به لیگ برتر هستیم، موافقت ضمنی انجام شده که در صورت موافقت نهایی تیمی را راهی مسابقات لیگ برتری می کنیم، اکنون که تیم والیبال آبادان به عنوان تنها نماینده خوزستان در لیگ دسته یک بازی می کند قادریم تا مجوزی را برای حضور این تیم در مسابقات لیگ برتر را بگیریم که این مسئله به موافقت پالایشگاه با موضوع حمایت مالی از این تیم بستگی دارد، استانی که تیم لیگ برتر نداشته باشد یعنی والیبال ندارد.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود از مباحث مالی و تجهیزاتی به عنوان مشکلات پیش روی هیئت های والیبال در شهرستانهای استان نام برد و اظهار کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان، قولهایی در جهت همراهی و حمایت از ما داده اند ضمن آنکه تجهیزات مورد نیاز هیئت های شهرستانیمان اعم از توپ، تور و میله را پس از تهیه در اختیارشان قرار می دهیم.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر هیئت های والیبال در شهرستانهای استان مشکل سالن ندارند و حتی در شهرهایی همچون آبادان و اهواز به دلیل وجود شرکتهای پالایش نفت و مناطق نفت خیز سالن های خوبی هست که قول همکاری نیز داده اند.

وی با اشاره به وجود خانه والیبال اهواز ابراز امیدواری کرد تا در آبادان نیز بتوانیم خانه والیبالی خاص این رشته ورزشی احداث کنیم.

رایزنی با سه گزینه برای قبول اسپانسری

رئیس هیئت والیبال استان خوزستان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در زمان حاضر در سطح کشورهیچ  تیمی نداریم، گفت: از امسال که نخستین دوره مسابقات از ابتدای تیرماه شروع می شود قصد داریم تا تیمی از خوزستان راهی مسابقات کشوری کنیم، برای این منظور نیاز به یک اسپانسر خوب برای معرفی یک تیم لیگ برتری به مسابقات کشوری داریم که این اسپانسر ممکن است مناطق نفت خیز جنوب، پالایشگاه و یا منطقه آزاد اروند باشد، اکنون در حال رایزنی با این سه شرکت هستیم که در صورت موافقت یکی از این سه گزینه، یک تیم به نام همان شهر به مسابقات اعزام می شود ضمن آنکه بازیها نیز در همان شهر به انجام می رسد.

شاهرخی در خصوص موضوع استعداد یابی افزود: استعدادیابی حرف نخست را در ورزش می زند و برای آن ما بایستی در تعاملی با آموزشگاهها و مدارس کار را آغاز کنیم، کمیته استعداد یابی، آکادمی ها و کانونهای والیبال بایستی به درون مدارس رفته و بر روی استعدادهای ناب در رده های پایه سرمایه گذاری کنند، خوزستان پتانسیل های بسیار خوبی در زمینه والیبال دارد.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر والیبال کشورمان جهانی شده و خانواده ها به این ورزش رو آورده اند و به شکلی در حال پیشی گرفتن از فوتبال است لذا اگر بر روی رده های پایه کار کنیم به طور حتم موفق خواهیم شد.

به گفته وی تفاهمنامه ای میان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و مدیرکل آموزش و پرورش برای تعامل در زمینه ساعات ورزش در مدارس منعقد شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار