تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۴۸۵۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص 10میلیارد برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
10میلیارد ریال برای شناسایی ، جذب و آموزش دانش آموزان بازمانده از تحصیل در خوزستان اختصاص یافت
سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: 10میلیارد ریال برای شناسایی ، جذب و آموزش دانش آموزان بازمانده از تحصیل در خوزستان اختصاص یافت.

صادق کریمی کیا دوشنبه در نشست مشترک با معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در محل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: استانداری خوزستان به طور کلی پنج طرح مشترک با آموزش و پرورش خوزستان را در دستور کار دارد.

وی افزود: درخواست شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، ساماندهی مدارس شبانه روزی،برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آموزش مشاوران مدارس و ارتقای برنامه های فرهنگی اتحادیه های دانش آموزان از برنامه های مشترک استانداری و آموزش و پرورش خوزستان است.

کریمی کیا با اشاره به اعتبار اختصاص یافته به هر یک از طرح های مذکور، ادامه داد: مبلغ 10 میلیارد برای شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، چهار میلیارد ریال برای بهسازی اردوگاه های دانش آموزی، چهار میلیارد ریال برای تغذیه مدارس شبانه روزی و 700 میلیون ریال برای برنامه های فرهنگی اتحادیه های دانش آموزی خوزستان اختصاص یافته است.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت:رویکرد استانداری خوزستان، توجه ویژه به آموزش و پرورش در حوزه های فرهنگی و اجتماعی است که این امر از طریق برگزاری نشست های متعدد و تشکیل کارگروه های تخصصی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه ارتقای وضعیت فرهنگی، آموزشی و تحصیلی دانش آموزان خوزستانی دغدغه مشترک آموزش و پرورش و استانداری است، افزود: برای پنج طرح ارائه شده توسط آموزش و پرورش خوزستان100 درصد اعتبار اختصاص یافته را جذب کرده ایم تا شاهد برطرف شدن مشکلات و چالش های مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان در این حوزه ها باشیم.

وی با اشاره به طرح مشترک استانداری و آموزش و پرورش خوزستان در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، گفت: از اواخر فروردین امسال و با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل ثبت احوال خوزستان نسبت به شمارش دانش آموزان بازمانده از تحصیل اقدام کردیم و 12 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی شد.

کریمی کیا با بیان اینکه کار شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل با همکاری سمن ها و مراکز خیریه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل با کمک پنج موسسه خیریه مردم نهاد با نام های موسسه خیریه جوادالامه، موسسه خیریه 14 معصوم، موسسه خیریه امیرالمومنین و موسسه گلشن آل طاها از منطقه ملاشیه کلید خورده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار