تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۴۸۵۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سطح نیترات در محصولات سبزی و صیفی امیدیه تعیین شد
پروژه تعیین سطح نیترات و نیتریت در محصولات سبزی و صیفی جات شهرستان امیدیه اجرا شد
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه از انجام پروژه تعیین سطح نیترات در محصولات سبزی و صیفی جات خبر داد و گفت: این پروژه با حجم۶۰ نمونه آزمون خاک و ۶۰ نمونه آزمون محصول ( برگ و میوه) در سال جاری با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون ریال و با مشارکت ۴۰ بهره بردار با هدف تعیین سطح نیترات محصولات زراعی و مقایسه آن با حد مجاز نیترات انجام شد.

سید داوود علوی فرد با بیان اینکه  نیترات و نیتریت در زنجیره  گسترده ای از مواد غذایی وجود دارد و  به صورت طبیعی در گیاهان و نباتات سبز یافت می شوند، افزود:  استفاده زیاد از کودهای شیمیایی میزان این ترکیبات را در گیاه بالا می برد.

وی ادامه داد:  یکی از عوامل محیطی دخیل در ایجاد سرطان های دستگاه گوارش فوقانی میزان نیتریت و نیترات موجود در سبزی و صیفی است.

علوی فرد با عنوان اینکه این پروژه از محل طرح افزایش سبزی و صیفی جات سال ۹۵ در روستای آسیاب، قلندری، امیر المومنین، اسلام آباد، جایزان، کرفنج، جایزان کهنه و برج اجرا شد، اظهار کرد: میزان نیترات و نیتریت در رژیم غذایی از یک منطقه تا منطقه دیگر به شدت متفاوت بوده و این موضوع تابع عواملی مانند تکرر کشت، وضعیت آب و هوایی، کیفیت خاک، فرآیندهای تولید مواد غذایی، نوع و مقدار کود شیمیایی مصرفی است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار