تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۴۸۵۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر خانه اجرایی کارگر خوزستان:
کارگران راهی برای احقاق حقوق خود ندارند
بسیاری از کارگران شهرداری اهواز و آبادان ، گروه ملی ، نیشکر هفت تپه حداقل چهار ماه است که حقوق و مزایای معوقه خود را دریافت نکرده اند و این قشر زحمت کش چاره ای جز بیان اعتراض های صنفی و مسالمت آمیز خود ندارند
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان با دفاع از مطالبات به حق کارگران برخی واحدهای صنعتی و خدماتی استان که ماهها است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند بیان کرد:کارگران چاره و راهی برای احقاق حقوق خود ندارند.

سید آقایار حسینی افزود: بسیاری از کارگران شهرداری اهواز و آبادان ، گروه ملی ، نیشکر هفت تپه حداقل چهار ماه است که حقوق و مزایای معوقه خود را دریافت نکرده اند و این قشر زحمت کش چاره ای جز بیان اعتراض های صنفی و مسالمت آمیز خود ندارند.

وی تاکید کرد: مسئولان مرتبط با جامعه کارگری استان باید گوش شنوایی برای مطالبات و حقوق معوقه این قشر داشته باشند ، بسیاری از کارگران معترض مدت هاست شرمنده خانواده های خود هستند و فشار زندگی بر آنان بسیار زیاد است.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان از استاندار خواست شخصا به این مساله ورود و از مشکلات کارگران استان گره گشایی کند.

حسینی با بیان اینکه تا چه زمانی باید شاهد پرداخت نشدن حقوق کارگران استان باشیم و آنان را به حال خود رها کنیم افزود: تشکیلات خانه کارگر به صورت جدی پیگیر مطالبات کارگران است و از همه ابزارهای قانونی و حقوقی برای احقاق کارگران معترض استفاده می کند.

وی در ادامه شهردار و شورای اسلامی شهر اهواز را مورد خطاب قرار داد که چرا از پیمانکارانی استفاده می کنند که توانایی مالی برای پرداخت سه ماه حقوق کارگران را ندارند و بعضا شرکت های پیمانکاری نیز هستند که پول از شهرداری ها دریافت کرده اند ولی حقوق کارگر را پرداخت نمی کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان از مسئولان به خصوص نماینده عالی دولت در استان و کسانی که باید پاسخگوی مطالبات کارگران هستند خواست با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید فطر و خریدهای ویژه آن ، پیگیر پرداخت حداقل بخشی از حقوق معوقه کارگران باشند و بیش از این فشار روحی و روانی به کارگران وارد نکنند.

وی از اینکه برخی از مسئولان به مشکلات دانشجویی و فوت کودک سه ساله اهوای که بسیار نیز مهم است رسیدگی می کنند ولی از حقوق جامعه کار و کارگری غافل هستند انتقاد کرد و گفت: چرخ اقتصاد کشور با دستان کارگران می چرخد بنابراین روا نیست این قشر را بیش از این تحت فشار قرار داشته باشد.

در چند هفته اخیر کارگران شهرداری های آبادان ، اهواز ، خرمشهر ، نیشکر هفت تپه ، گروه ملی صنعتی فولاد ایران با برپایی تجمع های اعتراضی ، خواستار پرداخت حقوق معوقه خود از سوی کارگزاران و مسئولان شدند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در 2 ماه گذشته دست کم سه بار در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود ، مقابل استانداری خوزستان و محل کار خود تجمع کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار