تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۴۸۵۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترافیک شدید خودرویی و نبود پارکینگ در ایذه
ترافیک شدید خودرویی و نبود پارکینگ در ایذه در خیابان‌هایی که در۳۰ سال پیش مانده است و هیچ‌گونه اقدامی برای حل مشکل نبود پارکینگ در آن انجام نشده است
این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۲۱۰ هزار نفر در شرق استان خوزستان واقع شده است و به دلیل فاصله زمانی ۲ ساعته تا مرکز استان و عدم وجود صنایع صنعتی همواره در محوریت قرار داشته و آن‌گونه که باید توسعه پیدا نکرده و کشاورزی به عنوان تنها منبع درآمدی قوی منطقه به حساب می آید.

وجود آثار باستانی چند هزار ساله در این شهرستان می‌تواند به عنوان یک منبع برای جذب تروریست و محلی برای کسب درآمد در ایذه باشد ولی متاسفانه عدم توجه به این داشته‌های ملی باعث شده است این بخشی که می‌تواند باعث ایجاد شغل برای شهروندان و درآمد برای ادارات متولی باشد نیز بی‌رونق در گوشه‌ای به سکوت رها شود.

با این حال تنها نگاه متولیان خدمت‌رسانی در شهرستان ایذه از جمله شهرداری به بخش عوارضات مردمی و کسبه و همچنین ارزش افزوده سالانه بوده که نمی‌توان برای توسعه شهری ایذه از این محل اعتبار امیدوار بود، اعتباراتی که صرف هزینه‌های جاری شهرداری و حقوق کارمندان این بخش خواهد بود و تا اینکه بخواهد برای توسعه شهر مورد استفاده قرار گیرد جز درصد کمی از آن باقی نمی‌ماند.

هرچند که بسیاری از شهروندان با توجه به وضعیت موجود خواهان کارهای عمرانی بزرگ نیستند ولی رسیدگی به داشته‌های کنونی نیز یکی از مطالبات و خواسته‌های شهروندانی است که سال‌ها در مقابل این بی امکاناتی در شهر خود ساخته‌اند.

این روزها در هر ساعتی از شبانه روز که به قسمت‌های مرکزی شهر و اطراف بازار مراجعه کنید با ترافیک شدید خودرویی در قسمت‌های منتهی به این محل و همچنین عدم وجود محل پارک خودرو مواجه خواهیم بود اتفاقی که در نبود پارکینگ در سطح شهر به طور چند برابر خود نمایی می‌کند و شهروندان و رانندگان را با مشکل مواجه می‌سازد.

تنها محلی که به ذهن هر راننده‌ای برای قرار دادن خودرو جهت رسیدگی به کارها می‌رسد گوشه خیابان‌هاست که در موارد بسیار زیادی فرد در هنگام برگشت خود با جریمه‌های چند ده هزار تومانی و یا محل خالی از خودرو، که حمل شده است مواجه می‌شود.

با وجود این امر ابتدا باید شرایط برای پارک کردن خودرو ها در محل فراهم شود و سپس در صورت عدم توجه و همراهی رانندگان اقدام به جریمه و یا حمل با جرثقیل شود.

با توجه به اینکه اکثر فضاهای در دست شهرداری و شورای شهر به بخش‌ها و افراد مختلف واگذار شده و جز دارایی‌های فروخته شده به حساب می آید نمی‌توان به اینکه یک پارکینگ بسیار بزرگ در قسمت‌های  هسته مرکزی شهر  وجود داشته باشد امیدوار بود.

با توجه به این امر هنوز هم فضاهایی در قسمت‌های اصلی شهر ایذه وجود دارد که  می‌تواند تا سالیان دیگر یک محل و پارکینگ مناسب برای خودروها باشد و با توسعه این اماکن است که می‌شود فضای پر ترافیک و پر از خودرو در حاشیه خیابان‌ها را سامان بخشید.

در ماه‌های اخیر شهرداری ایذه در چند مزایده فروش آگهی واگذاری بازارچه ماهی‌فروشان و ساختمان جنب کتابخانه شهید مفتح در مرکز شهر را منتشر کرده است و با این وجود قصد فروش این مکان که به عنوان یک دارایی و ثروت برای این مجموعه در شهر است را داشته تا صرف بدهی‌های خود کند در حالی که می‌تواند با جذب یک سرمایه‌گذار یا سرمایه‌گذاری توسط خود نهاد شهرداری شاهد ایجاد یک پارکینگ چند طبقه عمومی در این محل بود تا علاوه بر جلوگیری برای از دست رفتن این فضا و دارایی، شاهد کاهش ترافیک، عدم نبود پارکینگ، درآمد برای شهرداری و همچنین اشتغال چند جوان بیکار در این محل شد.

کانال بزرگ وسط شهر که مخصوص دفع آب‌های سطحی و فاضلاب شهر است همواره بدون سرپوش بوده و در این محل وسیع نیز می‌توان با سرپوش کردن و ایجاد پارکینگ حتی در چند طبقه زمین را برای کاهش بار ترافیک خودرویی در سطح خیابان‌های هسته مرکزی شهر فراهم کرد.

با این وجود می‌توان به جای انتشار آگهی فروش املاک و دارایی‌های شهر داری برای حل مشکل بدهکاری با انتشار آگهی جذب سرمایه‌گذار اقدام به احداث پارکینگ در شهر کرد.

در صورت عدم حضور سرمایه‌گذار نیز می‌توان فروش محل مورد نظر را راه اساسی دانست و با فروش اوراق مشارکت می‌توان گامی دیگر برای حل معضل پارکینگ در خیابان‌های ایذه برداشت.

با وجود این امر شهروندان انتظار دارند در اواخر عمر شورای چهارم اقدامی اساسی برای حل معضل جای پارک در خیابان‌های شهر ایذه برداشته شود زیرا طرح‌هایی که تا کنون برای ساماندهی اوضاع وصف شده است به مانند طرح پارک بان بی‌ثمر بوده و اقدامات ریشه‌ای و بنیادی است که مشکل‌گشای این مساله خواهد بود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: ایذه
:
:
:
آخرین اخبار