تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۴۸۶۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با ورزش فیتنس آشنا شوید
هدف اصلی در فیتنس، فرم زیبای بدن به همراه سلامتی است که در واقع فرد را به سمت یک زندگی پویا و سالم پیش می‌برد
مدرس بین‌المللی فیتنس گفت: هدف اصلی در فیتنس، فرم زیبای بدن به همراه سلامتی است که در واقع فرد را به سمت یک زندگی پویا و سالم پیش می‌برد.

مهدی قنواتی اظهار کرد: فیتنس در لغت به معنای تناسب اندام است و در معنای دیگر، یعنی تعادل بین جسم و روح.

وی بیان کرد: تناسب اندام یک فرد یا توانایی انجام فعالیت را به‌عنوان انجام یک تابع خاص یا یک تعریف جامع از سازگاری انسان برای مقابله با موقعیت‌های مختلف، توصیف می‌کنند که در پی همین امر نیز تناسب اندام و جذابیت انسان، مهم واقع شد و بر این اساس، لوازم تناسب اندام و تجهیزات ورزشی در سراسر جهان رونمایی شد.

این عضو مربیان آکادمی پروفیتنس آلمان عنوان کرد: هدف اصلی در فیتنس، فرم زیبای بدن به همراه سلامتی است که در واقع فرد را به سمت یک زندگی پویا و سالم پیش می‌برد.

وی افزود: یک برنامه تناسب اندام برای یک فرد برنامه‌ای است که در جهت بهبود همه‌ی قابلیت‌های بدن فرد همچون قدرت و سرعت در نظر گرفته می‌شود و لازم است که این برنامه حتما براساس وضعیت کنونی فرد، طراحی شود و جنسیت، سن و شرایط جسمی و روحی او نیز باید در اولویت برنامه‌نویسی قرار داده شود.

قنواتی با بیان این‌که نیاز به سلامتی، بالاترین هدف ورزش فیتنس است، گفت: انجام تمرینات فیتنس که در تعادل جسمی و روحی هنرجو تاثیرگذار است، در پیشگیری و روند بهبود بسیاری از بیماری‌ها و پیری زودرس و همچنین خواب بهتر کمک کرده و باعث درمان اختلالات روحی و روانی نیز می‌شود.

وی با اشاره به این‌که فیتنس در دو فاز سلامتی و قهرمانی به صورت تخصصی و پیشرفته تمرینات خود را ارائه می‌دهد، عنوان کرد: فیتنس در بخش قهرمانی برای تمام رشته‌های ورزشی ازجمله فوتبال، والیبال، بسکتبال، شنا، فوتسال، پینگ‌پنگ، کشتی، تنیس، رشته‌های رزمی و ... بر اساس پایه و اساس  ورزش، عمل می‌کند.

این مدرس بین‌المللی فیتنس ادامه داد: این یک اصل مهم و بزرگ در ورزش است که هرچه آمادگی جسمانی بازیکن بهتر و بیشتر باشد، به همان میزان آماده بارگذاری نکات فنی مربی و تمرینات تخصصی روی بدنش خواهد بود و کار مربیان این رشته‌های ورزشی نیز ساده و راحت‌تر خواهد شد؛ به شرط این‌‌که از تغذیه ویژه فیتنس نیز بهره‌مند شوند.

وی گفت: افرادی که به فیتنس می‌پردازند، همیشه وزن‌شان را کنترل می‌کنند و از چربی‌های اطراف شکم ناراضی هستند و کمتر دیده شده که چنین افرادی، شکم، پهلو یا پاهایی فربه داشته باشند.

قنواتی با بیان این‌که فیتنس برای تمام رده‌های سنی آقایان و بانوان پیشنهاد می‌شود، گفت: لازم است تمام افراد با فعالیت بدنی، از سلامت ذهنی و جسمی خود مراقبت کنند و تمرینات فیتنس نیز از نظر جسمی و روحی می‌تواند فرد را به اوج آمادگی برساند، ضمن این‌که فردی که به این رشته می‌پردازد، حتما به یک تغذیه سالم و حرفه‌ای هم نیاز دارد.
 
وی بیان‌ کرد: فیتنس یک نوع آمادگی جسمانی است که فرد با انجام تمرینات تخصصی و با استفاده از دستگاه‌های بدن‌سازی و ترکیبی از سیستم‌های انرژی بی‌هوازی، گلیکوژن و هوازی و همچنین داشتن یک رژیم غذایی سالم، می‌تواند به اندامی زیبا و متناسب دست پیدا کند؛ فیتنس در واقع باعث حفظ توده عضلانی و کاهش چربی می‌شود که در نهایت کنترل وزن را در پی خواهد داشت.

عضو مدرسین دانشگاه تیلور آمریکا با تاکید بر فواید ورزش فیتنس، عنوان کرد: فیتنس باعث می‌شود که قلب میزان خون مناسب‌تری را پمپاژ کند و همین کار باعث پایین‌تر بودن فشار خون و طول عمر بیشتر فرد می‌شود. همچنین با پمپاژ مناسب‌تر قلب، خطر حمله قلبی و سکته مغزی کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: تمرینات فیتنس می‌تواند در کنار توصیه‌های پزشکی، باعث کاهش چشم‌گیر قند خون فرد دیابتی نیز شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار