تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۴۸۶۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پيشرفت چشمگير طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان
حسن علاقه بند گفت: امسال شرايط کار به گونه اي پيش مي رود که حدود 82هزار هکتار از اراضي زيرپوشش اين طرح آماده سازي شود
حسن علاقه بند گفت: امسال شرايط کار به گونه اي پيش مي رود که حدود 82هزار هکتار از اراضي زيرپوشش اين طرح آماده سازي شود.

وي افزود: سال 1393 با سفر رييس جمهوري به خوزستان و اختصاص يک و نيم ميليارد دلار، يک سال متفاوت براي طرح 550 هزار هکتاري اراضي ايلام و خوزستان را شاهد بوديم و جهش قابل توجهي در اين طرح صورت گرفت.

علاقه بند افزود: پارسال حدود 103 هزار هکتار عمليات زهکشي زيرزميني، 68 هزار هکتار عمليات تجديد و نوسازي اراضي و حدود 110 هزار هکتار نيز احداث شبکه فرعي آبياري و زهکشي انجام شد.

وی گفت: از مجموع اين ها، 35 هزار هکتار شبکه فرعي و 43 هزار هکتار زهکشي زيرزميني و 34 هزار هکتار عمليات تجديد مربوط به پارسال است.

معاون اجرايي موسسه جهاد نصر افزود: هم اينک هفت هزار و 500  نيروي شاغل به صورت مستقيم در اجراي طرح فعاليت دارند و 2 هزار و 800 دستگاه انواع ماشين آلات سنگين، سبک و نيمه سنگين مشغول به کارند که از اين ها 540 دستگاه تخصصي است.

وي افزود: همچنين امسال حدود 6 هزار و 40ميليارد ريال از محل اعتبارات صندوق توسعه جذب شده است که اميد مي رود امسال طرح روند بهتري داشته باشد.

علاقه بند افزود: از 1.5 ميليارد دلار قرار بود 650 ميليون دلار در مرحله نخست پرداخت شود که تاکنون 250 ميليون دلار آن پرداخت شده و پرداخت مابقي آن نيز در دستور کار قرار گرفته است.

وي با تاکيد بر اين که وزارت نيرو موظف به تامين آب مورد نياز طرح است افزود: اين وزارتخانه بايد آب مورد نياز مجموع طرح 550 هزار هکتار را تامين آب کند.

تکميل طرح نوسازي و تجهيز 550 هزار هکتار اراضي خوزستان و ايلام در سفر استاني دي ماه هيات دولت به تصويب رسيد.
:
:
:
آخرین اخبار