تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۴۸۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جولان باد و خاک در جنوب و مرکز خوزستان/ احتمال شکستن درختان و قطع خطوط انتقال نیرو
مدیرکل هواشناسی خوزستان از احتمال فعال شدن کانون‌های داخلی گرد و غبار و وقوع گرد و خاک محلی در استان در پی وزش باد خبر داد
مدیرکل هواشناسی خوزستان از احتمال فعال شدن کانون‌های داخلی گرد و غبار و وقوع گرد و خاک محلی در استان در پی وزش باد خبر داد.

کوروش بهادری اظهار کرد: با توجه به وزش باد در سطح استان در روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه، طی اطلاعیه‌ای شرایط به ستاد بحران اطلاع رسانی شده است.‌ سرعت باد در این سه روز در شهرستان‌های اهواز، دشت‌آزادگان، آبادان، خرمشهر، شوش، ماهشهر،‌ آغاجاری، هندیجان و شادگان در بعد ‌از ظهرها افزایش یافته و ممکن است تا 70 کیلومتر در ساعت نیز برسد.

وی افزود: وزش باد بیشتر مناطق جنوبی و مرکزی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و پیامد آن وقوع گرد و خاک محلی و فعال ‌شدن کانون‌های داخلی گرد و غبار در استان خوزستان خواهد بود.

بهادری ادامه داد: این وضعیت همچنین ممکن است موجب شکستن درختان و قطع خطوط انتقال نیرو شود که مطمئنا هشدارهای لازم از طریق ستاد بحران خوزستان به دستگاه‌های ذی‌ربط جهت پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و مشکلات پس از آن داده شده است.

وی گفت: به دلیل وزش باد، ممکن است دمای هوا چندان افزایش نیابد و امروز تنها شاهد افزایش یک درجه‌ای دما در استان باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: روز گذشته (دوشنبه) دمای هوا در بسیاری از نقاط خوزستان از جمله آبادان، امیدیه، آغاجاری و هندیجان به 47 درجه رسید. امروز نیز ممکن است دما در اوج گرما به 48 درجه سانتی‌گراد برسد.

وی با بیان این‌که روز گذشته ایذه با 22 درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقطه استان گزارش شد، افزود: تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 48 و 31 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
حالاپدرکویرشناسی بیاد اینجا ببینیم میتونه نفس بکشه هی میگه مالچ نپاشین
:
:
:
آخرین اخبار