تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۴۸۶۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرمت آرامگاه یعقوب لیث در دزفول آغاز شد
مرمت بنای تاریخی یعقوب لیث صفاری با تجهیز کارگاه از سوی پیمانکار آغاز شد
مرمت بنای تاریخی یعقوب لیث صفاری با تجهیز کارگاه از سوی پیمانکار آغاز شد.

مدیر پایگاه گندی شاپور و ایوان کرخه روز سه شنبه گفت: افزون بر 2 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای مرمت آرامگاه تاریخی یعقوب لیث صفاری در دزفول تامین شده است.

یعقوب زلقی افزود:در این عملیات قسمت گنبد و پشت بام این آرامگاه تاریخی مرمت خواهد شد تا هنگام بارندگی رطوبت به درون بنا نفود نکند.

وی با بیان اینکه مشکلی برای تامین اعتبارات بیشتر به منظور مرمت این بنای تاریخی وجود ندارد گفت:بعد از این مرحله گچ اندود های درون بقعه برداشته می شود و ضریح و سنگ قبر آن نیز مرمت خواهد شد .

مدیر پایگاه گندی شاپور و ایوان کرخه ، تعویض درب و پنجره آهنین این بنا و استفاده از درب چوبی با محتوا و رنگ سنتی را از دیگر برنامه های مرمتی این بنای تاریخی برشمرد.

وی ساماندهی محوطه آرامگاه ،نظافت و آجرفرش را از دیگر برنامه های مرمت دانست و گفت:پس از مرمت آرامگاه یعقوب لیث صفاری مرمت ترانشه های کاوش محوطه جندی شاپور نیز انجام خواهد شد.

آرامگاه یعقوب لیث صفاری اثری برجای مانده از دوره تیموریان است که در محوطه باستانی جندی شاپور در 10 کیلومتری شرق شهر دزفول و در جاده دزفول - شوشتر در روستای اسلام آباد واقع شده و به ثبت ملی رسیده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار