تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۴۸۷۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حسین‌زاده انتقاد کرد:
عدم اجرای تعهدات دستگاه‌های خوزستان در زمینه کنکور
در زمینه تامین اعتبارات لازم برخی دستگاه‌ها تعهدات مالی داشتند که چندین جلسه در این راستا برگزار شد اما متأسفانه اتفاق و نتیجه خاصی حاصل نشد
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به نقش شاخص کنکور در ارتقای رتبه آموزش‌ و پرورش، گفت: در زمینه تامین اعتبارات لازم برخی دستگاه‌ها تعهدات مالی داشتند که چندین جلسه در این راستا برگزار شد اما متأسفانه اتفاق و نتیجه خاصی حاصل نشد.

دکتر علی‌حسین حسین‌زاده در جلسه ارتقای کنکور که امروز، چهارشنبه (31 خردادماه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امکانات آموزش ‌و پرورش خوزستان از لحاظ مالی جوابگوی برنامه‌ها و مطالبات مردم و حوزه‌هایی دیگری که آموزش ‌و پرورش در آن‌ها دخیل است، نیست.

وی با بیان اینکه باید مجموعه‌های دیگر به این امر کمک کنند تا آموزش‌ و پرورش بتواند رشد کند، عنوان کرد: شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان در کشور بسیار پایین بود؛ با این حال روند رو به رشدی را آغاز کردیم و امیدواریم با برنامه‌هایی که تعریف شده، این روند پایدار باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: کنکور شاخص مهمی است که در کنار دیگر شاخص‌ها، آموزش ‌و ‌پرورش استان‌های مختلف به وسیله آن ارزیابی می‌شوند. در این زمینه برخی دستگاه‌ها تعهدات مالی داشتند که چندین جلسه در این راستا برگزار شد اما متأسفانه اتفاق و نتیجه خاصی حاصل نشد.

حسین‌زاده افزود: استاندار دستور داد جلسه‌ای با مسئولان دستگاه‌ها برگزار شود تا تکلیف آموزش‌ و پرورش مشخص شود؛ اگر روال مشخصی در خصوص دستگاه‌های استان تعریف شود که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و... چه مقدار باید هزینه شود و از ابتدای سال مشخص شود که هر دستگاه چه مقدار کمک می‌تواند کند، روند کار مشخص‌تر خواهد شد.

همچنین در این جلسه محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در سال‌های اخیر ارتقای رتبه خوبی داشته است، اظهار کرد: رتبه کنکور استان در سال 92، ‌27 بود که در سال 93 به رتبه 23، در سال 94 به رتبه 21 و در سال 95 به رتبه 19 ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: رتبه کنکور در طول این سال‌ها سیر صعودی خوبی داشته است؛ به طوری که خوزستان در این زمینه بالاترین ارتقاء رتبه را در کشور کسب کرد؛ امیدواریم پشتیبانی که از کنکور در استان انجام شد، در سال جاری و سال‌های آینده هم ادامه یابد تا این سیر صعودی را حفظ کنیم.

عبدالرسول ممتازان مشاور استاندار خوزستان در امور تجهیز منابع، نیز در این جلسه اظهار کرد: امسال آموزش ‌و پرورش، اعتباراتی برای پیش‌دبستانی پیش‌بینی کرد که نمی‌توانست اهداف استان را برای پوشش 100 درصد نوآموزان پیش‌دبستانی به‌ویژه در مناطق روستایی و محروم، تأمین کند و بار مالی موجود در این زمینه 50 درصد بار هزینه‌های پیش‌دبستانی به اضافه هزینه‌های کلی بود.

وی افزود: این هزینه در مجموع 12 میلیارد تومان می‌شد که ما بر اساس وضعیت بنگاه‌های اقتصادی آن را بررسی و تقسیم‌بندی کردیم و به‌صورت نامه مکتوب به مسئولان دستگاه‌های استان‌ها ارسال شد.

مشاور استاندار خوزستان در امور تجهیز منابع با بیان اینکه اکنون مشکل آموزش ‌و پرورش در پرداخت حقوق و دستمزد است، گفت: مشکل تأمین اعتبار پرداخت حقوق در حالی است که حتی در اهدافی که در برنامه پنجم پیش‌بینی شده بود، تنها چهار درصد برای دیگر فصول آموزش ‌و پرورش شامل هزینه‌های اداری، اختصاص پیدا کرد و مجلس مقرر کرده بود که این چهار درصد به 10 درصد برسد، اما این چهار درصد در پایان برنامه، به یک درصد تبدیل و سبب شد که آموزش ‌و پرورش تنها حقوق بدهد و چیزی نداشته باشد که بتواند اهداف استان را محقق کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار