تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۴۸۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله موسوی جزایری:
خیرین در ساخت باغ موزه دفاع مقدس خوزستان ورود کنند
نماینده ولی فقیه در خوزستان خواستار همکاری خیرین در ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان شد
نماینده ولی فقیه در خوزستان خواستار همکاری خیرین در ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان شد.

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در سومین نشست هیات امنای باغ موزه دفاع مقدس خوزستان که چهارشنبه شب در اهواز برگزار شد، با بیان این‌که دفاع مقدس ما یک کار معنوی و جهاد فی سبیل الله بود، گفت: ملت ایران از مرد و زن هشت سال در برابر کفر جهانی ایستاد و به سخت‌ترین شکل ممکن مقاومت کرد و این بار را به مقصد رساند.

وی گفت: در تمام دنیا هر جا جنگی بود، رسم است که آثار آن در یک موزه نگهداری شود. برخی استان‌ها در این امر پیشقدم شدند و باغ موزه تاسیس کردند. اما ساخت باغ موزه ما به عقب افتاد که جای بحث دارد و موافقت همه‌جانبه جلب نشد. این ماجرا سی سال به طول انجامید تا این‌که موافقت همه‌جانبه جلب شد و مکان مناسبی توسط شهرداری اهواز در اختیار این مجموعه قرار گرفت.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که ساخت باغ موزه دفاع مقدس کار سنگینی است، افزود: هر کدام از ادارات و سازمان‌ها باید گوشه‌ای از کار را بگیرند. علاوه بر دستگاه‌های دولتی، کارخانجات فولاد، شرکت نفت، سازمان برق هم برای مشارکت در این کار  حضور دارند؛ البته باید از خیرین هم دعوت کرده و از آنها بخواهیم که به موضوع ساخت باغ موزه دفاع مقدس ورود جدی داشته باشند.

آیت‌الله موسوی جزایری با بیان این‌که انقلاب اسلامی بر اساس آیه «وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى» شروع شد، اظهار کرد: امام راحل جز خدا نیتی نداشت، ملت هم همین طور بودند و بر اساس این آیه کار را تا اینجا رساندیم. در دوران دفاع مقدس هم چنین بود و امیدوارم ما نیز کارهایمان را بر اساس آیه «وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى» پیش ببریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار