تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۴۸۷۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسوول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های خوزستان:
ولایت، بصیرت و شجاعت سه شاخصه‌ شهید چمران بود
مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های خوزستان، ولایت، بصیرت و شجاعت سه شاخصه‌ شهید چمران عنوان کرد و گفت: سند ملی اقتصاد مقاومتی خوزستان توسط بسیج اساتید استان در حال تدوین است
سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان خوزستان سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسج اساتید را شامگاه چهارشنبه با حضور فرمانده نیروهای دریایی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و اساتید در دانشکده اقتصاد دانشگاه چمران برگزار کرد.

علیرضا رازقی زاده در این مراسم شهید چمران را ابر مردی ولایتمدار خواند و اظهار کرد: شهید چمران به هنگام احساس تکلیف با وجود دارا بودن از بالاترین درجات و تحصیلات و اشتغال در بهترین مراکز پژوهشی دنیا و خانواده ای مرفه قاطعاته همه را ترک گفته و و با ولایتی راستین همراه شد.

مسوول سازمان بسیج اساتید دانشگاه های خوزستان در ادامه تصریح کرد: ولایتمداری این شهید بزرگ چه در جنبش لبنان و چه در ایران همراه با بصیرت بوده است.

وی عنوان کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی بسیار شیفته شهید چمران بود و در فرمایشات خود بیان کردند که دلتنگ دیدار ایشان هستند؛ لذا با توجه به شخصیت ارزشمند شهید چمران شعار همایش سالروز وی را بر سه خصلت این شهید ، ولایت ، بصیرت و شجاعت بنا نهادیم.

رازقی‌زاده در ارتباط با گزارش یکساله اقدامات بسیج اساتید توضیح داد: با تشکیل مجمع عالی شورای سیاست گذاری در ذیل آن شاخه‌های آموزشی، پژوهشی و منابع انسانی و ... را تعریف کرده و کارگروه‌های مربوطه را در بخش‌های مختلف در طول سال برگزار کردیم.

وی اعلام کرد: تاکنون تعداد 93 حلقه علمی که متشکل است از یک عضو هیات علمی با تعدادی از داتشجویان خود در مقاطع تکمیلی است در ارتباط با موضوعات علمی به بحث می‌پردازند محقق شده است.

رازقی زاده افزود: همچنین به صورت مشابه در ارتباط با حلقه‌های صالحین 300 جلسه در یکسال گذشته برگزار شده و تدوین سند ملی اقتصاد مقاومتی که در نیمه راه هستیم تا برای استان خوزستان آماده شود؛ همچنین  جلسات مشترکی را در رابطه با صنعت استان با بنیاد برکت و سازمان صنایع و معادن و در ارتباط با نهال کاری در استان به منظور جلوگیری و کاهش ریزگردها با سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان به انجام رسیده است.

وی در ارتباط با موضوع «جنگ نرم» تشریح کرد: 6 جلسه ویژه در ستاد استان، 300 جلسه در سطح استان و کارگاه‌های تحول در علوم انسانی، پیوست نگار فرهنگی و بخش‌های فرهنگی برگزار و حدود 400 مدرس جنگ نرم در دوره‌های عمومی و 15 مدرس در دوره های تکمیلی تربیت شدند.

 رازقی زاده اذعان داشت: بسیج اساتید خوزستان متولی راهیان نور کشور است که به کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین عزیزانی را که تمایل به دیدار از مناطق جنوبی را دارند به امکان سفر را مهیا می‌سازد.

وی در پایان رشادت‌های شهیدان مدافع حرم و شهید محمد قناد پور را ساعاتی قبل مراسم تشیع پیکر پاکش  در اهواز برگزار شده بود گرامی داشت و پس از قرائت بیانیه بسیج اساتید با اعطای لوح تقدیر از سردار علی فدوی و دیگر تلاشگران عرصه بسیج اساتید قدردانی شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار