تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۴۸۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور20 اثر صحنه و خیابانی در بیستمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس فتح خرمشهر / رونمایی از پوستر جشنواره
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند از حضور 11 گروه نمایش صحنه و 9 تئاتر خیابانی به بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر خبر داد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند از حضور 11 گروه نمایش صحنه و 9 تئاتر خیابانی به بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر خبر داد.

همایون قنواتی شنبه در نشست خبری بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر از آغاز کار جشنواره از دهم تا چهاردهم تیرماه سالجاری در خرمشهر خبر داد و گفت:از 28 استان کشور آثار گروههای نمایشی در دو بخش صحنه و خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی اظهار داشت: برای اولین بار دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در این شهر مستقر و عوامل اجرایی کار بررسی و بازبینی آثار را با حضور هنرمندان منطقه بر عهده داشتند.

قنواتی از ارسال 104 اثر در بخش صحنه و 82 اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه بیستمین جشنواره دفاع مقدس خرمشهر خبر داد و اظهار داشت :در نهایت 11 اثر در بخش صحنه و 9 اثر در بخش خیابانی به جشنوراه راه یافتند.

وی گفت:در بخش خیابانی عروس از اصفهان، من باید بروم از ساری، در این روزها از شازند اراک، صیاح از کرج استان البرز، جنگ در زیر پوستین من و ماردم از آبادان، لحظه های پشت دیوار از دهلران، نورالدین از تبریز، انگشت سرخط مشک از خرشهر و خاطراتی که هرگز فراموش نمی شود از مینوشهر در جشنواره حضور خواهند داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند افزود:در بخش صحنه نیز نمایش های آسمان آبی به کارگردانی پری بارانی از همدان، صورت چین خورده یک نخل به کارگردانی فواد رابحی از خرمشهر، با من حرف نمی زنی چرا؟ به کارگردانی احمد صمیمی از تهران، حاتم به کارگردانی سعید نگراوی از اهواز،حیات خلوت به کارگردانی مجید کاظم زاده مژدهی از رشت، عالیه به کارگردانی عبدالرضا سواعدی از آبادان، لبخند بزن هاگ به کارگردانی احسان روحی از مشهد، شب که میزنین به آب، به شب به کارگردانی داوود پارسا از گچساران، اَسَد کو ؟ به کارگردانی حسن سبحانی از میناب ، روشان به کارگردانی علی پور احمدیان از خرم آباد حضور دارند.

وی به حضور 150 هنرمند از 15 استان کشور از دهم تا چهاردهم تیر ماه در بیستمین جشنواره تئاتر فتح اشاره کرد و گفت:2 اثر نیز به عنوان میهمان در جشنواره حضور می یابند.

قنواتی گفت:رضا صابری، رحمت امینی، کورش نریمانی داوری بخش صحنه و محمود فرهنگ، سیروش همتی و سامان خلفیان داوری بخش خیابانی را برعهده دارند.

وی از آماده سازی سه سالن نمایش خلیج فارس، سالن شهرداری و سالن خانواده خرمشهر برای اجراهای صحنه ای خبر داد و اظهار داشت:برای اولین بار آثار نمایشی در بخش مسابقه فقط در خرمشهر برروی صحنه می روند و اجراهای دوم نیز در آبادان به نمایش در می آید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند گفت:برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند سالن های ادارات و نهادهای دولتی در شهرستان های آبادان و خرمشهر بازسازی می شوند.

همچنین از پوستر بیستمین جشنواره تئاتر فتح رونمایی شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار