تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۴۸۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید تخم مرغ در خوزستان افزایش یافت
در طی سال گذشته بالغ بر هشت هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ خوراکی در استان تولید شده که این آمار نشان از افزایش تولید تخم مرغ دارد
در طی سال گذشته بالغ بر هشت هزار و ۴۰۰ تن  تخم مرغ خوراکی در استان تولید شده که این آمار نشان از افزایش تولید تخم مرغ دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی  سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: در سال گذشته افزون بر هشت هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ خوراکی در استان تولید شد که نسبت به سال ۱۳۹۴ که هشت هزار و ۱۷۴ تن بوده سه درصد رشد داشته است.

محمد مشکورزاده با بیان این مطلب که ۳۱ درصد این تولید مربوط به واحدهای مرغ تخم گذار صنعتی است، افزود: ۶۹ درصد مابقی مربوط به تولید تخم مرغ های بومی است.

وی با بیان اینکه در سال جاری با بهره برداری از دو واحد بزرگ مرغ تخم گذار در شهرستان رامهرمز، میزان تولید تخم مرغ صنعتی در استان افزایش چشمگیری خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه تخم مرغ یک منبع پروتئینی با ارزش و ارزان قیمت بوده و مصرف روزانه یک عدد آن برای هر نفر سفارش شده، این معاونت سعی دارد تا در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و با حمایت از سرمایه گذاری  های انجام شده در بخش تولید تخم مرغ ،موجب ارتقاء جایگاه استان در تولید این محصول در سطح کشور شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار