تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۴۸۹۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بدهی‌های آمریکا به رکورد ۲۰ تریلیون دلار نزدیک شد
میزان کل بدهی های آمریکا در حال نزدیک شدن به رقم ۲۰ تریلیون دلار است که تقریبا ۱۰ درصد کل بدهی جهانی را شامل می شود
میزان کل بدهی های آمریکا در حال نزدیک شدن به رقم ۲۰ تریلیون دلار است که تقریبا ۱۰ درصد کل بدهی جهانی را شامل می شود.

به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک نیوز، بر اساس گزارشی که انستیتوی مالیه بین المللی منتشر کرده، میزان بدهی کشورهای جهان در سه ماهه نخست سال 2017 میلادی به 217 تریلیون دلار رسیده که این رقم 327 درصد کل تولید ناخالص داخلی سالانه کشورهای جهان است.

گفته می شود این افزایش میزان بدهی ها ناشی از اقتصادهای نوظهور است که موجب شده میزان استقراض ها از 3 تریلیون دلار به 65 تریلیون دلار برسد. این رقم معادل 218 درصد از مجموع تولید اقتصادهای نوظهور جهان است که 5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.

در گزارش انستیتوی مالیه بین المللی آمده است: «رشد میزان بدهی جهانی در طی چند سال گذشته به ویژه در اقتصادهای بالغ جهان کند شده بود، اما با افزایش میزان استقراض اقتصادهای نوظهور میزان بدهی جهانی اکنون در اوایل سال 2017 به رقم بی سابقه 217 میلیارد دلار رسیده که بیش از 327 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی است.»

گزارش مالیه بین المللی همچنین حاکی است، چین با 2 تریلیون دلار بیشترین نقش را در این افزایش بی سابقه میزان بدهی جهانی داشته به نحوی که صندوق بین المللی پول در ماه گذشته میلادی از پکن خواسته تا با روند رو به افزایش بدهی ها مقابله کند. برخی برآوردها نشان می دهد میزان بدهی های چین به 260 درصد تولید ناخالص داخلی اش می رسد.

اقتصادهای پیشرفته جهان سطح بدهی های خود را در طی سال گذشته 2 تریلیون دلار کاهش داه اند. اما میزان بدهی های آمریکا در حال نزدیک شدن به رقم 20 تریلیون دلار است که تقریبا 10 درصد کل بدهی جهانی را شامل می شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار